Sophia, retailerul românesc specializat în decoraţiuni textile personalizate, a atins în 2024 o cifră de afaceri cumulată de 7 milioane de euro în reţeaua sa de 30 de magazine, dintre care 5 proprii şi 25 în sistem de franciză, în România, Spania şi SUA, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Obiectivul central al companiei pentru următorii ani este extinderea la 100 de francize până la finele lui 2026, miza principală fiind dezvoltarea în diaspora.
"Planurile noastre de dezvoltare vizează extinderea reţelei la 100 de francize până la sfârşitul anului 2026, prin diaspora, consolidându-ne astfel prezenţa la nivel internaţional. Anul acesta, în cadrul Conferinţei Naţionale a Francizelor Sophia, am lansat şi un configurator software inovator la care lucrăm de 5 ani. Acesta ne va ajuta să economisim timp, bani şi să facem viaţa mai uşoară atât clienţilor, cât şi colegilor din vânzări", a declarat Anamaria Ştefan Georgescu, fondatoarea Sophia.
Prezentă deja în 15 judeţe din România - cu puncte forte în Bucureşti, Iaşi şi Cluj-Napoca, oraşe dinamizate de sectorul imobiliar - Sophia operează şi o franciză de succes în Miami (SUA), activă de peste 2 ani. În perioada imediat următoare, compania se pregăteşte să deschidă un magazin şi în Mallorca, Spania. Potenţialul diasporei româneşti este uriaş, având în vedere că este estimat la peste 6 milioane de persoane.
"Francizele reprezintă un pilon strategic al dezvoltării noastre. Ne dorim parteneri, care să împărtăşească valorile şi viziunea noastră. Oferim francizaţilor tot suportul necesar: training, marketing, producţie, colecţii noi, stocuri din depozitul din Iaşi, consultanţă şi acces tehnologiile noastre inovatoare. La rândul lor, francizaţii se ocupă de relaţia cu clienţii - consultanţă la domiciliu, montaje şi promovare locală. Credem în potenţialul antreprenorilor români de pretutindeni şi în produsele Made in România", a declarat Andrei Osolinschi, director de francize Sophia.
Performanţele reţelei sunt vizibile şi pe piaţa internă. O antreprenoare din Cluj-Napoca, care deţine două francize Sophia (în Cluj şi Baia Mare), a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 600.000 de euro şi un profit de 100.000 de euro.
"Ne bucurăm de susţinerea unui brand naţional puternic, de know-how-ul şi o imagine solidă, care ne ajută să atragem şi să fidelizăm clienţii. Prin lansarea configuratorului software cred că Sophia se poate extinde şi mai rapid pe noi pieţe", a declarat Simona Zubaşcu, antreprenoarea cu două francize Sophia.
Sophia a marcat un nou capitol de creştere la Conferinţa Naţională a Francizelor Sophia, desfăşurată la Muzeul Recordurilor Româneşti şi la Hotelul Sheraton din Bucureşti. Evenimentul a reunit lideri din diverse domenii - de la antreprenori şi specialişti în francize, până la reprezentanţi ai sectorului HoReCa, care susţin modelul de business Sophia. Printre invitaţi s-au numărat:
-Marius Bostan, antreprenor şi fondator Repatriot, care a subliniat potenţialul brandului Sophia pentru românii cu spirit de iniţiativă din diaspora;
-Raluca Voicu, co-fondator Franchwise România, care a evidenţiat creşterea popularităţii francizei ca model de business;
-Felix Pătrăşcanu (Fan Courier), Radu Savopol (5 to go), Andu Mărginean (Arthitek), Mara Gojgar (Confident Agency), Dora Morhan (Hotel Pleiada Iaşi), Cristina Huzum (Sheraton), care au împărtăşit experienţe şi idei de dezvoltare pentru partenerii reţelei.
Compania are în prezent 95 de angajaţi, dintre care 60 lucrează în atelierele de producţie din Iaşi, unde sunt realizate produse custom made - perdele, draperii, feţe de pernă, cuverturi şi lenjerii. Principalii clienţi provin atât din sectorul rezidenţial, cât şi din HoReCa, muzee şi castele din ţară şi străinătate. Sophia oferă soluţii complete, de la designul ţesăturilor şi producţie până la montaj şi întreţinere.