Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat, ieri, că ministrul Economiei, Constantin Niţă, se va ocupa, în curând, de toate companiile de stat care trebuie privatizate fie pe Bursă, fie cu investitor strategic.
Domnia sa a precizat, într-o conferinţă de presă, întrebat dacă a discutat cu delegaţia FMI despre reluarea privatizării CFR Marfă: "Nu am un termen pentru reluarea privatizării. De privatizarea tuturor companiilor de stat se va ocupa ministrul Economiei, Constantin Niţă, care va avea în subordinea sa o nouă Direcţie - DPAPS. Domnia sa are la dispoziţie toată expertiza în domeniul privatizărilor, iar proiectul de hotărâre de Guvern pentru înfiinţarea şi modul de funcţionare al DPAPS este în curs de avizare şi va fi adoptat în curând. DPAPS se va ocupa de privatizările tuturor companiilor aflate în administrarea tuturor ministerelor".
Ministrul Şova a subliniat că ministerele se vor ocupa cu administrarea companiilor şi că tot ministrul Niţă va avea şi listarea unui pachet minoritar de la Portul Constanţa. "Încă nu am primit răspunsul Comisiei Europene privind trecerea unui pachet de acţiuni la administraţia locală", a menţionat ministrul Transporturilor.
Referitor la CFR Marfă, Dan Şova a mai spus că, săptămâna viitoare, vor începe concedierile şi că numărul celor care vor trebui să părăsească societatea este de 2.500 de persoane, aşa cum a fost stabilit încă din noiembrie 2013. "În cazul în care nu se fac aceste disponibilizări, compania nu va mai avea bani pentru plata salariilor începând cu luna august", susţine ministrul, care a mai declarat că există alocate în bugetul Ministerului Muncii fondurile pentru plata a 24 de salarii compensatorii.
Dan Şova a subliniat că s-a încercat, împreună cu sindicatele, identificarea de soluţii pentru efectuarea concedierilor în două etape, însă situaţia financiară actuală nu mai permite acest lucru. Domnia sa susţine că situaţia financiară a societăţii a fost analizată şi cu echipa FMI.
1. O decizie care ajuta dezindustrializarea
(mesaj trimis de Theodor în data de 13.06.2014, 08:42)
IMM-urile au nevoie de calea ferata,pentru ca nu orice debutant poate sa-si permita cumpararea de camioane.Daca tot nu au bani pentru finalizarea autostrazilor,guvernantii s-au gandit ca desfiintarea a mii de km de cale ferata poate indrepta lucrurile catre fagasul normal.Inca nu ne-au explicat care este acesta.
2. Omul cu negocierile .
(mesaj trimis de Gigi în data de 13.06.2014, 11:07)
Nu va trece mult si vom afla ce a negociat frizerul Nita cu marile companii din energie si cu marii consumatori ( pe rand , cu fiecare ) . Ciudat este ca aceste negocieri s-au facut in Elvetia si evident au fost neoficiale . Marile aranjamente se fac in alte tari , acolo unde DNA nu are jurisdictie si serviciile nu pot face usor interceptari .