Pentru prima dată după 2008, specialiştii estimează o creştere a numărului de companii care vor acorda angajaţilor bonusuri de Crăciun, sub formă de tichete şi carduri cadou.
Edenred, companie emitentă de tichete şi carduri de masă şi de cadouri, estimează că în acest an numărul de companii care vor oferi salariaţilor bonusuri de Crăciun, sub formă de Ticket Cadou sau card, va creşte cu 10%, respectiv 15% faţă de 2013.
Tichetele şi cardurile cadou oferite de Crăciun salariaţilor sunt printre puţinele forme de beneficii extra-salariale din România pentru care companiile au facilităţi fiscale, sub forma scutirii de taxe sau impozite.
Tichetele cadou acordate de Crăciun, în limita sumei de 150 lei/beneficiar, sunt scutite de taxe salariale şi de taxe patronale, fiind supuse doar impozitului pe venitul salarial, de 16%. Cardurile cadou sunt scutite atât de taxele salariale şi patronale, cât şi de impozitul de 16% pe venitul salarial.
"Estimăm o creştere între 7% şi 10% a numărului de companii care vor oferi tichete cadou în perioada Crăciunului 2014, faţă de 2013 şi o creştere de 15% a celor care vor acorda recompense de sfârşit de an sub forma mai modernă a cardurilor cadou Compliments", declară Iulian Alexe, Edenred România.
Potrivit Legii 193/2006, precum şi Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, tichetele cadou se pot acorda propriilor salariaţi, în beneficiul copiilor minori ai acestora, la câteva sărbători majore de peste an, şi salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie. Tichetele cadou pentru cheltuieli sociale sunt tratate ca venituri salariale, asupra sumelor acordate aplicându-se doar impozitul pe venit, de 16%, plătibil de către angajat, conform prevederilor OUG nr.58/2010.
Tichetele şi cardurile cadou pot fi oferite de companii nu doar salariaţilor, ci şi clienţilor sau partenerilor de afaceri (în acest caz nu se mai pune problema taxelor salariale şi patronale, iar tichetele cadou sunt încadrate la cheltuieli de promovare sau protocol).
Edenred este singura companie emitentă de tichete de beneficii care emite şi carduri în România, pe lângă tichetele clasice pe hârtie.
Compania a introdus încă din 2010 o variantă electronică a tichetelor cadou, sub forma cardului Compliments.
Cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, "înregistrăm peste 40% din volumul emis anual de tichete şi carduri cadou. În primul rând, datorită obiceiurilor din mediul de afaceri românesc, care presupune aşteptări mari şi de la angajaţi, şi de la parteneri de afaceri, de a primi bonusuri sau cadouri de sărbători de la companiile pentru care sau cu care lucrează. În acelaşi timp, Edenred stimulează interesul companiilor client prin promoţiile derulate în această perioadă: companiile care comandă tichete sau carduri cadou sunt premiate la rândul lor cu carduri Compliments, dar şi cu «premii» de interes profesional - cursuri online gratuite pentru toţi salariaţii lor, pe o perioadă determinată", declară Iulian Alexe, Director de Marketing & Dezvoltare Edenred România.
Listată la bursa NYSE Euronext Paris, Edenred activează în 42 de ţări, având peste 6 000 de angajaţi, aproape 640 000 companii şi organizaţii client, 1,4 milioane de parteneri afiliaţi şi 40 milioane de beneficiari. În 2013, volumul total emis de Edenred a fost de 17,1 miliarde euro, din care aproape 60% a fost generat în ţările în curs de dezvoltare.