Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup din industria food service din România, continuă seria recordurilor şi marchează cel mai bun prim trimestru din istoria sa în termeni de vânzări, EBITDA şi profit net. Cifra de afaceri mai mare în toate cele trei ţări unde Grupul este activ a condus la o creştere cu 9% a vânzărilor totale în T1 2024 comparativ cu T1 2023, până la 365,9 mil. lei. EBITDA a marcat o creştere semnificativă de două cifre (+69,1%), ajungând la 39,8 mil. lei, iar profitul net a înregistrat aproape o triplare (+192%), până la 21,4 mil. lei.
"Rezultatele bune obţinute trimestru de trimestru demonstrează capacitatea noastră de a dezvolta în continuare businessul, realizând concomitent performanţă. Ele sunt o dovadă a eforturilor şi dedicării întregii echipe, precum şi a eficacităţii iniţiativelor noastre strategice. Suntem în grafic cu estimările bugetare pentru acest an şi încrezători că vom continua să creăm valoare adăugată pentru toţi stakeholderii noştri. Pe parcursul anului, ne vom consolida poziţia de lider în industrie, concentrându-ne pe identificarea şi valorificarea oportunităţilor de extindere a reţelei noastre de unităţi în oraşele mai mici şi în centrele comerciale în care încă nu suntem prezenţi şi investind în digitalizare, inovare şi remodelarea restaurantelor actuale", a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
KFC România rămâne brandul locomotivă şi în primul trimestru al acestui an, cu vânzări de 268,8 mil. lei, reprezentând o creştere confortabilă de două cifre (+12,8%) faţă de T1 2023. Principalii indicatori au înregistrat performanţe notabile. Profitul operaţional al restaurantelor KFC România a crescut cu 58,3%, ajungând, la finalul lunii martie, la 38,3 mil. lei, iar EBITDA s-a majorat cu 64,8%, la 35,4 mil. lei. Profitul net s-a dublat (+105,6%), la 23,9 mil. lei. Mai mult, KFC România a încheiat primul trimestru cu o marjă EBITDA excelentă, de 13,2%. Reţeaua KFC Romania şi-a continuat extinderea prin deschiderea unui nou restaurant KFC, în luna februarie, la Sibiu.
KFC Moldova a avut, de asemenea, un prim trimestru bun. Vânzările au fost mai mari cu 12,4% (aprox. 5,5 mil. lei), iar profitul operaţional al restaurantelor s-a dublat (1,3 mil. lei). Cele două restaurante din Chişinău continuă să înregistreze profitabilitate extraordinară, cu o marjă EBITDA de 23,8%.
Creşteri au fost înregistrate şi de KFC Italia, care a avut în primul trimestru vânzări mai mari cu 5,7% (43,3 mil. lei) şi a încheiat profitabil în termeni de EBITDA (2,7 mil. lei).
Vânzările au crescut şi pentru Taco Bell (+5,4%, la 20,8 mil. lei) şi, după ce anul trecut a atins pragul de rentabilitate, continuă să rămână profitabil şi în primul trimestru din 2024 (0,37 mil. lei profit net şi EBITDA 1,5 mil. lei).
Pizza Hut a contribuit cu 27,4 mil. lei la vânzările totale în T1 2024, în scădere comparativ cu primul trimestru din 2023, pe fondul reorganizării reţelei de restaurante, care a continuat şi în primele luni ale anului. Rezultatele acestor acţiuni sunt deja vizibile, pierderea operaţională la nivelul restaurantelor scăzând cu 22% în T1 2024 faţă de T1 2023. În plus, Pizza Hut şi-a consolidat portofoliul, aducând în luna martie pe piaţa din România sub-brandul WingStreet.
La nivel de costuri, Sphera a continuat procesul de eficientizare a activităţii, cheltuielile cu restaurantele crescând într-un ritm semnificativ mai mic decât vânzările, cu doar 4,7%. Ca urmare, ponderea în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 4pp, la 88%, în T1 2024 comparativ cu T1 2023.
Compania a încheiat primul trimestru cu un nivel minim al raportului datorie netă / EBITDA, de doar 0,3.
"Am înregistrat un nou trimestru cu rezultate notabile atât în ceea ce priveşte vânzările, cât şi cifrele de profitabilitate. Ne-am autodepăşit, ceea ce arată că avem o echipă puternică, cu un plan vizionar, responsabilă şi capabilă să realizeze performanţă. Am continuat să fim atenţi în ceea ce priveşte costurile, să ne extindem într-o manieră sustenabilă, să digitalizăm atât pentru eficienţa internă, cât şi pentru o experienţă îmbunătăţită a clienţilor şi să inovăm la nivel de portofoliu şi produs. Rezultatele bune pentru acest prim trimestru ne fac încrezători în perspectivele pentru anul acesta", a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.
Pentru anul 2024, Sphera Franchise Group a bugetat creşteri de două cifre comparativ cu 2023 pentru principalii indicatori financiari: vânzări în restaurante de peste 1,64 mld. lei (+12,2%), un profit net normalizat de 95,7 mil. lei (+20,1%) şi EBITDA normalizat de 189,8 mil. lei (+28,3%). Compania a alocat pentru dezvoltare, în acest an, în jur de 69 mil. lei, pentru deschiderea a 6 restaurante KFC în România, remodelarea de unităţi existente şi implementarea de soluţii digitale.
Acţiunile SFG continuă să depăşească evoluţia pieţei, cu o creştere de 14% în primele trei luni din 2024 faţă de creşterea de 10,8% pentru indicele BET. Lichiditatea s-a triplat, cu aproape 0,6 mil. de acţiuni SFG tranzacţionate în T1 2024.
Acţionarii Sphera Franchise Group au aprobat, în cadrul AGOA din 26 aprilie, un dividend brut de 1,05 lei pe acţiune, care urmează să fie plătit în iunie. Compania a anunţat intenţia de a propune acţionarilor o nouă distribuire de dividende, similară cu cea aprobată în aprilie, în a doua jumătate a anului 2024, în funcţie de situaţia concretă a realizării bugetului prezentat de Companie şi de condiţiile de piaţă.
Notă: Atunci când analizează performanţa Grupului, conducerea se concentrează pe rezultatele financiare care exclud impactul IFRS 16. Prin urmare, baza analizei financiare sunt rezultatele excluzând IFRS 16.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 11:05)
un vector evident care indica tendinta de saracire a populatiei.
oare intamplator cresterea vanzarilor e cea mai mica in Italia?
romanul se hraneste prost si ieftin, in timp ce productia scade pe toate fronturile (vezi raportarile recente)
semnele sunt clare pentru cei ce vor sa vada!
ciolacul tot premier...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 12:53)
vezi ca am iesit din comunism de vreo 35 de ani. industria (fara constructii) reprezinta ~18-20% din PIB, iar serviciile vreo 60-70%. in plus, in industrie intra si industria extractiva, petrol si gaze, care au cunoscut reduceri substantiale ale preturilor de vanzare. uite ca PIB-ul nu scade, spre disperarea nostalgicilor
1.2. in nici un caz nostalgic! (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 13:22)
la care PIB te referi? care perioada :)
altfel, "in primul trimestru am avut o creştere economică de numai 0.1%, cu mult sub aşteptări, suntem aproape de recesiune?"
0.1% asta e fix din pix ;)
cata vreme PSD-ul e la conducere, suntem inca in comunism, n-ai ce face!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 23:13)
In Romania, saracii nu maninca la fast-food.
Ciorba si tocanita, gatite acasa. Cu multa "franzela de 1 leu".
1.4. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 16.05.2024, 00:50)
...
2. deci io
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2024, 14:50)
daca bag bani in firma asta, sper ca oamenii sa fie mai prosti sa consume mai mult junk food? adica pariez ca omenirea e din ce in ce mai proasta? apropo cine conduce sfera? nu era ala de la dinamo?