Sphera Franchise Group (SFG), food service din România, a încheiat 2024 cu cele mai bune rezultate din istoria sa: vânzări de 1,5 miliarde lei (+5,4%) şi un profit net de 97,2 milioane lei (+22%). Marja EBITDA a crescut cu 1,4 puncte procentuale faţă de 2023, ajungând la 176,9 milioane lei, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Performanţe remarcabile pe branduri:
KFC România, principalul motor de creştere, a raportat un profit net de 100,2 milioane lei (+15,5%) şi o marjă EBITDA de 13,3%. Extinderea, prin ianugurarea a cinici noi filiale, a primit o reacţie pozitivă şi a contribuit la creşterea veniturilor.
Taco Bell şi-a îmbunătăţit performanţa spectaculos, cu un profit net de aproape şase ori mai mare faţă de 2023 (+496,3%) şi o marjă EBITDA solidă de 10,5%.
KFC Italia şi KFC Moldova au continuat să crească, cu vânzări în urcare şi profitabilitate consolidată, atingând un avans cu 4,3% faţă de anul anterior.
Pizza Hut a trecut pe profit operaţional de aproximativ 1 milion de lei în 2024, reducând pierderile nete cu 30% datorită eficientizării reţelei.
Ultimul trimestru al anului a fost al doilea din istoria grupului cu vânzări de peste 400 milioane lei. Creşterea a fost susţinută de noile unităţi deschise şi de un mediu de consum stabil.
Acţiunile SFG au crescut cu 56,8% în 2024, depăşind semnificativ indicele BET (+8,78%). Randamentul total, incluzând dividendele, a fost de 65%, comparativ cu 16,15% pentru BET-TR.
"Performanţa solidă din 2024 reflectă adaptabilitatea şi strategia solidă a Grupului. [...] Am reuşit să gestionăm aeste presiuni şi am obţinut vânzări record, ne-am crescut profitabilitatea şi am înregistrat o îmbunătăţire impresionantă a marjelor operaţionale. [... Ştim că anul 2025 vine cu noi provocări, dar ne păstrăm angajamentul de a livra o performanţă financiară solidă pentru acţionari," a declarat Valentin Budeş, CFO Sphera Franchise Group.
Opinia Cititorului