Spotify a anunţat, luni, că îşi va lansa serviciul de streaming muzical pe 85 de pieţe noi, în următoarele câteva zile, urmând ca acesta să devină disponibil pentru peste 1 miliard de oameni la nivel mondial. Acţiunile Sotify au crescut cu 6% în urma informaţiei, la un nivel record, transmite Reuters şi News.ro.
Compania, care şi-a lansat serviciul în urmă cu mai bine de un deceniu, este disponibilă în prezent în 93 de ţări şi are 345 milioane de utilizatori activi lunar.
Noile pieţe includ ţări din Asia, Africa, Europa şi America Latină.
"Împreună, aceste pieţe reprezintă mai mult de 1 miliard de oameni, aproape jumătate dintre aceştia folosind deja internetul, unele dintre locurile în care mergem, precum Bangladesh, Pakistan şi Nigeria, au cea mai mare creştere a numărului de utilziatori ai internetului din lume", a spus directorul pentru afaceri premium Alex Norstrom.
De asemenea, compania a semnat mai multe acorduri pentru podcast-uri, inclusiv un parteneriat de mai mulţi ani cu Warner Bros şi DC, pentru o serie de podcast-uri cu scenariu narativ.
Primul, "Batman Unburied", va fi lansat la sfârşitul acestui an, ca parte a unui set de personaje ale căror poveşti vor fi explorate prin audio, inclusiv Superman, Wonder Woman, Joker şi Catwoman, printre altele.
Spotify a cheltuit sute de milioane de dolari pentru a-şi dezvolta gama de podcasturi, care acum include mai mult de 2,2 milioane de titluri, în creştere faţă de 700.000 cu un an mai devreme.
Compania a lansat, de asemenea, un nou serviciu pe bază de abonament, Spotify HiFi, pentru care abonaţii premium din anumite pieţe vor putea să-şi îmbunătăţească calitatea sunetului melodiilor la muzică "fără pierderi" de calitate CD.
Spotify, care a reuşit să depăşească reticenţa marilor case de discuri şi a unor artişti muzicali importanţi pentru a remodela modul în care oamenii ascultă muzică, se confruntă acum cu o concurenţă crescândă din partea rivalilor Apple Music şi Amazon Music. Cu toate acestea, a înregistrat o creştere accentuată a abonaţilor cu plată în timpul pandemiei de coronavirus, deoarece oamenii au fost închişi acasă şi au ajuns la 155 de milioane de abonaţi cu plată pentru serviciul premium.