"Starbucks" Corp. din SUA vrea să-şi majoreze de aproape două ori capitalizarea de piaţă, la 100 de miliarde dolari, spune directorul executiv Howard Schultz, chiar dacă lanţul american de cafenele atrage atenţia asupra mediului provocator cu care se confruntă retailerii.
Ca să ajungă la acest rezultat, compania îşi extinde oferta cu produse "non-cafea" şi pune accent pe livrările online. Howard Schultz a subliniat "trecerea seismică" către comerţul electronic, menţionând că mai bine de 25% din achiziţiile din magazinele pe care le are compania în SUA sunt realizate cu ajutorul cardurilor Starbucks.
Lanţul de cafenele a cumpărat "Teavana Holdings" Inc. anul trecut, în cadrul unei tranzacţii evaluate la aproape 626 milioane de dolari. De atunci, compania a extins acest brand şi plănuieşte să deschidă ceainării în Chicago şi Los Angeles, în anul fiscal curent.
"Starbucks" are peste 20.100 de cafenele la nivel global, din care aproape 11.500 în SUA.