Reporter: Cum se împarte, în prezent, raportul între plăţile de pe telefon şi cele de pe desktop?
Ştefan Suceveanu: În prezent, plăţile de pe dispozitivele de tip desktop încă sunt în frunte atunci când vorbim despre plăţile online. Declajul însă nu mai este atât de mare între cele două opţiuni. General vorbind, şi nu în mod particular pentru compania noastră, EuPlatesc, aproximativ 40% din plăţi sunt acum făcute de pe telefon, iar în jur de 60% de pe desktop.
Reporter: Când estimaţi că achiziţia şi plata de pe telefon vor depăşi achiziţia şi plata de pe desktop?
Ştefan Suceveanu: Având în vedere că sunt destul de apropiate ca pondere, considerăm că într-un termen nu foarte îndepărtat plata de pe telefonul mobil va echivala plata de pe desktop. Deja în timpul campaniei de Black Friday numărul de tranzacţii realizate de pe dispozitive de tip smartphone a depăşit numărul celor de pe desktop.
Reporter: Recent, aţi introdus în platforma EuPlătesc opţinuea de plată Apple Pay. Cum aţi luat această decizie şi ce impact estimaţi că va avea posibilitatea de a plăti cu Apple Pay asupra întregii industrii de ecommerce?
Ştefan Suceveanu: Decizia de a introduce Apple Pay ca soluţie de plată în platfoma EuPlatesc.ro este un pas firesc pe drumul nostru spre un nou nivel de inovare şi dezvoltare continuă. Alături de soluţiile Google Pay, Click4Pay (wallet-ul EuPlatesc) şi opţiunile de tokenizare puse la dispoziţie de MasterCard şi Visa (network token), opţiunea de plată Apple Pay simplifică procesul de plată în mediul online pentru utilizatorii de telefon iPhone, cel puţin versiunea 6, iPad Air, cel puţin versiunea 2, şi toate laptopurile Mac care au touch ID.
Totodată, vedem din partea consumatorilor o preferinţă tot mai mare pentru soluţii de digitalizare care să le ofere o experienţă deosebită în interacţiunea cu un magazin online. De aceea, ei folosesc foarte mult tehnologiile mobile şi doresc un proces de plată cât mai simplu, rapid, dar în acelaşi timp sigur şi unitar. De asemenea, folosesc mai puţine aplicaţii pe telefonul lor, preferându-le pe cele pentru operaţiuni pe care le efectuează des. Astfel, având în vedere alegerile consumatorilor finali, Apple Pay va simplica considerabil procesul de plată şi va duce cu siguranţă la creşterea atât a numărului de tranzacţii, cât şi a tichetului mediu aferent.
Reporter: Ce creşteri consideraţi că va genera această opţiune de plată?
Ştefan Suceveanu: Estimăm că serviciul de plată Apple Pay va aduce o creştere de minimum 7% a business-ului.
Reporter: Credeţi că vor exista şi creşteri de plăţi de pe smartphone odată cu integrarea acestei noi opţiuni de plată?
Ştefan Suceveanu: Da, cu siguranţă vor exista creşteri ale numărului de plăţi efectuate de pe telefon. Estimăm că în primul an vor fi efectuate până la 1 milion de plăţi prin soluţia Apple Pay, din care o parte importantă de pe telefonul mobil, având în vedere creşterea ratei de cumpărături online care au loc la propriu din mers, de pe un dispozitiv mobil, oriunde s-ar afla consumatorii.
Reporter: Câte plăţi sunt efectuate în medie pe zi prin platforma EuPlătesc?
Ştefan Suceveanu: Comparativ cu alţi ani, în timpul pandemiei, a avut loc o explozie a numărului de plăţi electronice, implicit cu cardul bancar. După un an 2020 cu creşteri procentuale spectaculoase ale numarului de tranzactii, în primele luni din 2022 a fost înregistrată o creştere între 23% şi 28%.
Reporter: Care sunt metodele preferate de plată online de către consumatori?
Ştefan Suceveanu: După numărul de tranzacţii, metoda preferată de plată este cea cu cardul în coşul de cumpărături online, urmată de opţiunea cu link de plată pe factura electronică sau trimis direct clientului final, Click4Pay, Apple Pay şi Google Pay.
Reporter: Cu ce cifră de afaceri estimaţi că încheiaţi 2022?
Ştefan Suceveanu: Pentru acest an estimăm o creştere de 25% a cifrei de afaceri faţă de 2021, business-ul urmându-şi parcursul ascendent. Înainte de pandemie, cifra de afaceri a fost în jur de 1,5 milioane de euro, iar acum este mai mult decât dublă.
Reporter: Ce planuri aveţi pentru 2023?
Ştefan Suceveanu: Focusul nostru în perioada următoare este continuarea investiţiei în digitalizare ca parte din strategia noastră de dezvoltare. Este important ca în mod constant să venim cu noi soluţii care să îmbunătăţească experienţa consumatorului final atunci când foloseşte o metodă de plată a companiei noastre, indiferent de platforma online pe care o accesează. De asemenea, ne dorim să dezvoltăm noi facilităţi prin care vom putea oferi servicii de tip omnichannel cu experienţe de plată seamless.
Reporter: Vă mulţumesc!