Producătorul german de motounelte Stihl estimează că afacerile din România vor creşte cu peste 10% în 2014, de la 103,4 milioane lei anul trecut, şi a anunţat că va investi 3 milioane de euro în dezvoltarea reţelei de dealeri.
"Vom avea o creştere de peste 10% la sfârşitul anului faţă de 2013. Aproape toate grupele de produse au crescut, cu excepţia motofierăstraielor, unde competiţia ridicată cu canalele de bricolaj face ca lucrurile să fie mai puţin dinamice", a declarat astăzi, citat de sursele de presă, Ioan Mezei, director general al Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locală a grupului german.
Pentru anul viitor compania a previzionat un avans al rulajului de până la 10%.
Subsidiara Stihl a anunţat vineri că va investi 3 milioane de euro în dezvoltarea reţelei de dealeri din România.
Reţeaua locală a Stihl cuprinde în prezent circa 200 de dealeri, care operează în jur de 300 de magazine şi spaţii de service.
Mezei a explicat că efortul investiţional va fi direcţionat către creşterea suprafeţelor de vânzarea şi elementele de amenajare a spaţiilor, precum şi în organizare şi training.
Directorul companiei a mai precizat că îşi menţine obiectivul de creştere a reţelei cu minim 20 de distribuitori în acest an.
Stihl este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926. Veniturile grupului în 2011 au fost de 2,6 miliarde de euro, în creştere cu 10,8%.
În prezent, subsidiara din România importă motounelte sub brandurile Stihl şi Viking.
Grupul german, prezent în 160 de ţări, a încheiat anul trecut cu venituri de 2,8 miliarde euro.