Ministerul Finanţelor (MF) a elaborat, în parteneriat cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Strategia naţională pentru dezvoltarea pieţei de capital din România pentru perioada 2022-2026, iar acum proiectul a fost publicat spre consultare la rubrica Transparenţă Decizională, arată un comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
"Scopul primordial al Strategiei a fost construcţia unui set de măsuri de reglementare care să asigure un cadru coerent pentru dezvoltarea pieţei de capital. Elementele de îmbunătăţire cuprinse în strategie vizează facilitarea accesului la finanţare, precum şi simplificarea regulilor existente şi reducerea incertitudinilor juridice. Piaţa de capital este o alternativă bună şi, sperăm noi, prin această Strategie, una mult mai accesibilă pentru asigurarea necesarului de finanţare din partea mediului privat", a spus Adrian Câciu, ministrul Finanţelor.
Potrivit sursei citate, strategia a beneficiat de asistenţă tehnică acordată de Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi este conturată în jurul a nouă obiective:
-Îmbunătăţirea condiţiilor pentru listarea pe piaţa de capital;
-Creşterea lichidităţii pe piaţa secundară;
-Promovarea, dezvoltarea şi creşterea unei pieţe active a IMM-urilor;
-Promovarea economiilor în rândul investitorilor persoane fizice;
-Creşterea rolului investitorilor instituţionali;
-Facilitarea finanţării pe termen lung prin mecanisme de piaţă;
-Susţinerea digitalizării şi a inovaţiei financiare;
-Susţinerea dezvoltării pieţei locale de capital privat (private equity) şi de capital de risc (venture capital);
-Stimularea investiţiilor verzi.
Elaborarea Strategiei este pasul final, dintr-un proces de trei etape, derulate pe parcursul a doi ani. Prima etapă a constat în elaborarea de către OCDE unui raport privind caracteristicile cheie ale sectorului corporativ, accesul la finanţare şi starea actuală a pieţei de capital din România. Etapa a fost finalizată în februarie 2021, iar raportul de analiză a sectorului corporativ românesc a inclus şi o analiză detaliată a evoluţiei pieţelor de oferte publice primare şi secundare de capital privat şi a pieţelor de obligaţiuni corporative.
În ce-a de-a doua etapă a fost prezentat Raportul diagnostic privind problemele structurale şi barierele semnificative în dezvoltarea pieţei de capital din România, se precizează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de CML în data de 07.10.2022, 20:35)
Nimic concret pentru investitorii individual
2. opinie
(mesaj trimis de investitor în data de 08.10.2022, 08:33)
NU stiu si nu ma preaa pricep la piata de capital, dar ceea ce este prezentat in ''STRATEGIE'' este copiat din strategiile altor tari din UE sau USA. Atentie, au luat exemplul aplicabil altor economii europene. Dar sa revenim, sa zicem ca o persoana fizica are bani si vrea sa investeasca in piata de capital, daca apelezz la firme/brokeri de specialitate pentru a opera in piata te rup cu comisioanele de servicii, si renunti, de ce GUVERNUL nu are si un birou finantat de bani publici infiintat pe perioada stategiei care sa colaboreze cu ASF in aceasta implementare a strategiei! Daca intru in piata dau si ma lovesc de aceleasi personaje care tot apar si dispar si fac propaganda pro si contra pietei de capital si ASF, gen MADADI, DRAGOI, LAKIS, CIUREZU, NICU,ETC, aceleasi personaje, nu apar si se scrie de alti actionaricare probabil sunt corecti, poate si cei pe care I-am mentionat, pentru ca nu s-a dovedit nimic concret.
Totusi, trebuie sa iesim din aceastaa situatie aburinda a pietei de capital si sa incercam sa o limpezim! ASTEPT CU NERABDARE o resetare in acest domeniu!
3. E necesara legislatia actuala privind companiile ,
(mesaj trimis de Popa L în data de 08.10.2022, 14:07)
Legea 31 /1990 care e la baza functionarii firmelor e depasita fiind elaborata inainte de aparitia bursei ,intr un moment in care nu existau actionari individuali ,fonduri de pensii ,fonduri de actiuni etc . Toate aceste entitati moderne pot practic abuza legisltaia de baza a companiilor pentru ca aleg sa faca ce le avantajeaza ca entitate si ca si persoane private ,indiferent ca incalca echitatea sau statute si reglementari lipsite de forta . Intr o lege actualizata trebuie definite insider trading ,ce e si cit pot fi utilizate options plan ,detineri incrucisate ,vot prin intermediari etc ...adica legea sa precizeze ce e corect pt fiecare caz de mai sus ,cine stabileste ce e corect in spiritul legii si cum se sanctioneaza neconformarea . Asta ar trebui sa faca chiar ministerul de finante coroborand cu ASF ,economisti de la universitati si asociatiile profesionale din piata de capital .