Compania Dacia va produce în acest an 450.000 de autoturisme, respectiv 330.000 de maşini asamblate şi kituri complete de asamblare echivalente a 120.000 vehicule, urmând ca până în 2015 producţia să urce la 550.000 unităţi, din care 350.000 automobile asamblate, potrivit vicepreşedintelui Constantin Stroe.
"Capacitatea de producţie maximă de la Dacia este 350.000 de maşini asamblate, care va fi atinsă în perioada următoare. La aceasta se adaugă colecţiile CKD (Complete Knock Down - n.r.), care se asamblează în India şi Rusia. În 2015 vom avea o producţie de circa 200.000 de maşini echivalent CKD", a explicat vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, citat de Mediafax.
Anul trecut, la uzina de la Mioveni au fost produse aproximativ 311.000 de automobile, în creştere cu 22% faţă de 2008.
Stroe a arătat că în luna martie a anului viitor Dacia va atinge 4 milioane de unităţi produse şi asamblate de la deschiderea fabricii.
"Nu ştiu exact data că nu se ştie cu zilele de sărbătoare, când e liber", a explicat Stroe. El a spus că pentru Duster cererea este atât de mare încât pentru a putea face faţă uzina ar trebuie să funţioneze inclusiv duminica.
"Şi aşa, 80% din sâmbetele din acest an s-a lucrat. Dar, nu, duminica nu se va lucra", a precizat ulterior Stroe.
El a precizat că în 2010 Dacia va înregistra cea mai bună performanţă la export, în condiţile în care la zece luni vânduse în străinătate 238.273 unităţi, aproape cât în întreg anul trecut (242.688).
Potrivit lui Stroe, în perioada ianuarie octombrie 2010, în Europa au fost înmatriculate 217.917 autoturisme Dacia, cu 11,7% mai multe faţă de perioa-da similară a anului trecut.
Automobile Dacia a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei (2,1 miliarde euro), în creştere cu 17,8% faţă de nivelul de 7,64 miliarde lei obţinut în 2008.
• Stroe: Nu vom trăi o fericire continuă în Europa de Vest
Automobile Dacia intenţionează să pătrundă pe cât mai multe pieţe internaţionale, cu excepţia SUA, având în vedere că vânzările din Europa de Vest nu vor rămâne pentru foarte mult timp la fel de puternice, a declarat vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe. "În lumea auto eşti iresponsabil dacă crezi, aşa, că vei trăi într-o fericire continuă. Scopul nostru este întreg globul pământesc, mai puţi Statele Unite, din motive strategice. N-avem ce căuta acolo (...) Deci, scopul nostru este întregul glob cu câteva excepţii gerografice, cum ar fi prin Orientul Mijlociu", a răspuns Stroe întrebat dacă piaţa vest-europeană va continua să fie principala ţintă de vânzări pentru următorii ani. Stroe crede că nici Australia nu ar putea fi o destinaţie de export, din cauze logistice, întrucât transportul este prea scump.
Potrivit lui Stroe, cu Sandero şi Duster brandul Dacia a arătat ca depăşeşte sfera Logan şi că reprezintă o soluţie raţională, similară IKEA.
Oficialul a reiterat că Dacia va scoate în fiecare an câte unu-două modele noi. Vicepreşedintele Dacia a mai arătat că producătorul a avut, până în prezent, trei strategii de marketing, în funcţie de piaţa unde a activat.
În Romania Dacia, a punctat că este marca naţională, de tradiţie, dar bine bazată pe Renault. În ţările emergente din nordul Africii sau din CSI, Dacia a avut o abordare mai conformistă, generală, mai aproape de cea a unor mărci ca Opel sau Ford.