25% dintre români declară că obişnuiesc să postească miercurea şi vinerea în timp ce doar 1 din 10 români ţin tot postul, iar 15% respectă postul în ultima săptămână a acestuia, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research. Persoanele active cu vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani respectă, în cea mai mare măsură, postul, peste 55% dintre aceştia intrând în categoria celor care postesc, pe când persoanele peste 45 de ani ani ţin post în proporţie de 47%.
În topul alimentelor consumate în perioadele de post se află mâncarea gătită (81%), salatele de crudităţi şi fructele (72%), măslinele (60%) şi pateul vegetal (43%). Cele mai puţin consumate produse de post sunt quinoa (10%), tofu (19%) şi laptele vegetal (23%). 1 din 3 români care ţin post consumă şi preparate pe bază de soia, seminţe sau produse oleaginoase, precum nuci sau migdale.
Potrivit studiului, 12% români preferă dietele fără carne în general, iar un sfert dintre aceştia declară că sunt vegetarieni.
În rândul persoanelor care preferă dietele fără carne, cel mai mare procent de vegetarieni îl întâlnim în rândul tinerilor între 18 şi 24 de ani (27%), care sunt cei mai deschişi la abordarea noilor tendinţe alimentare. Aceeaşi tendinţă o regăsim şi în cazul persoanelor de peste 55 de ani (30%), categorie de vârstă căreia regimurile alimentare îi sunt recomandate pentru menţinerea unui stil de viaţă sănătos.
Principalul motiv invocat de persoanele care preferă produsele fără carne este reprezentat de efectele pozitive ale acestei diete asupra sănătăţii (50%). În mai mică masură regăsim şi argumente precum susţinerea drepturilor animalelor, protejarea mediului sau faptul că nu le place gustul cărnii.
• Un sfert dintre români consideră dietele fără carne mai sănătoase
Cu cât persoanele înaintează în vârstă, cu atât creşte proporţia celor care consideră dietele fără carne ca fiind mai sănătoase.
Aşadar, 19% dintre tinerii sub 25 de ani spun că dietele fără carne sunt mai sănătoase, iar procentul acestora creşte până la 30% pentru persoanele peste 45 de ani.
Nivelul persoanelor care consideră că produsele din carne s-au scumpit faţă de anul trecut creşte direct proporţional cu vârsta, astfel că, de la 60% pentru tinerii între 18 şi 24 de ani, procentul creşte până la 79% pentru persoanele de peste 45 de ani.