Jumătate dintre români sar peste micul dejun, majoritatea fiind fără copii. Ei au tendinţa de a consuma ceva mai târziu în timpul zilei, ca mic dejun prelungit sau gustare, relatează studiul realizat de compania de cercetare Epiphany pentru FrieslandCampina România şi dat publicităţii cu ocazia zilei de 1 iunie - Ziua Internaţională a Laptelui (International Milk Day), conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Doar 6 din 10 români consideră că micul dejun este important şi tind să petreacă nu mai mult de 10 minute pentru pregătirea micului dejun în timpul săptămânii. Cu toate acestea, în weekend dedică mai mult timp (peste 15 minute) pentru pregătirea micului dejun.
În România, micul dejun (32%) şi gustarea intermediară (33%) sunt la fel de importante.
Produsele lactate la micul dejun
Conform comunicatului, peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineaţa, iaurtul fiind produsul lactat preferat de către adulţi, iar trei din cinci copii consumă lactate în timpul dimineţii, cele mai populare fiind cerealele cu lapte.
Astfel, 54% dintre români au declarat că în cursul dimineţii consumă produse lactate, înainte de micul dejun, în timpul acestuia şi după.
Consumatorii de lactate sunt familii cu copii care consideră că micul dejun şi o alimentaţie sănătoasă sunt importante. Consumul general de lactate este determinat mai mult de alimentele lactate (unt, brânzeturi, iaurturi) - 36% decât de băuturile lactate (lapte, iaurturi de băut) - 29%. Produsele lactate se consumă cel mai mult în timpul micului dejun şi al micului dejun prelungit.
Dintre produsele lactate, iaurtul simplu este cel mai consumat produs, care face chiar parte din primele 10 produse alimentare consumate în toate ocaziile de dimineaţă, pe locul întâi fiind pâinea, care este şi cel mai consumat aliment pe parcursul săptămânii. Produsele lactate sunt cel mai adesea combinate cu carbohidraţi, cum ar fi sandvişurile şi alte tipuri de produse de panificaţie.
Referindu-ne strict la clasamentul produselor lactate, cel mai des menţionat de respondenţii la studiu a fost iaurtul simplu, pe locul doi fiind brânza, urmată de cerealele cu lapte şi crema de brânză.
Consumul de băuturi lactate este determinat în primul rând de cafeaua cu lapte, care asigură energia necesară la începutul unei zile. Cafeaua cu lapte este cea mai consumată, urmată de lapte simplu şi face parte din primele cinci băuturi cele mai consumate în toate ocaziile. Indiferent de loc, acasă sau în afara domiciliului, dimineaţa consumul de băuturi lactate este în top trei. Consumul de băuturi lactate la domiciliu este mai mare comparativ cu cel în alte locuri.
"1 iunie - Ziua internaţională a laptelui este o zi pe care tot mai mulţi ar trebui să o sărbătorim deoarece celebrăm un aliment important - laptele! Acest aliment este unul versatil pentru un mic dejun rapid şi nu numai. Laptele poate completa perfect orice tip de mâncare. Napolact vine în întâmpinarea celor care adoptă o dietă sănătoasă, care să constituie un aport de energie în fiecare zi, o dieta aşa cum se cuvine. Laptele aduce o sursă bună, naturală de proteine, minerale şi vitamine şi oferă o nutriţie completă pentru copii şi adulţi. Ne propunem prin produsul Napolact să punem pe mesele românilor un plus de sănătate şi gust," spune Răzvan Orbulescu, Director de Marketing FrieslandCampina România.
În privinţa conţinutului băuturilor lactate consumate, respondenţii au precizat că acestea sunt pe bază de lapte de origine animală, neîndulcite şi proaspete şi aproximativ unul din cinci sunt organice.
Alimentele lactate sunt consumate în principal din motive de comoditate şi sănătate/nutriţie, aceste motive sunt în concordanţă cu nevoile generale de alimentaţie ale consumatorilor români de-a lungul orelor dimineţii. Alimentele lactate sunt consumate pentru o nutriţie convenabilă, în timp ce băuturile lactate sunt consumate mai ales pentru a creşte energia, notează sursa citată.
Copiii şi produsele lactate
În rândul copiilor, gustările intermediare au cea mai mare pondere între ocaziile de a mânca de dimineaţă şi chiar depăşesc ponderea micului dejun.
Copiii consumă mai multe produse lactate decât adulţii, iar aportul de lactate este determinat în principal de băuturile lactate (lapte, lapte bătut, sana etc.), care sunt consumate de trei din cinci copii în timpul dimineţii.
Cerealele cu lapte sunt principalul "vehicul" pentru consumul de lactate în rândul copiilor, deoarece este cea mai bună şi comodă alegere pentru micul dejun şi micul dejun extins.
Respondenţii au arătat că sănătatea este un motiv esenţial pentru copiii români să mănânce lactate, iar în cazul laptelui simplu a fost menţionată ca importantă dezvoltarea lor fizică. Consumul de băuturi lactate este similar în rândul copiilor mai mici şi mai mari, iar laptele simplu este cel mai popular produs lactat din toate grupele de vârstă, se menţionează în comunicat.
Consumul de cereale cu lapte şi sandvişuri/pâine creşte pe măsură ce copiii cresc, iar consumul de fructe scade.
ompania de cercetare Epiphany a realizat anul trecut acest studiu cantitativ pentru a înţelege rutina de dimineaţă a consumatorilor români şi tipurile de alimente şi băuturi consumate. La studiu au participat 1490 bărbaţi şi femei cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani şi 757 părinţi care au răspuns pentru copiii lor cu vârste cuprinse între 2 şi 12 ani.