Un procentaj de 85% dintre românii care au efectuat plăţi online în magazinele online autohtone au fost mulţumiţi de experienţa avută şi ar recomanda şi prietenilor cumpărăturile online, conform unui studiu derulat de PayU între 1 ianuarie şi 31 decembrie 2013 şi remis azi redacţiei.
Cercetarea se bazează pe 4 mii de opinii individuale şi peste 26 de mii de note, de la 1 la 5, acordate de către cumpărători unui număr de peste 500 de comercianţi.
Serviciile de donaţii online şi magazinele online de IT&C oferă cele mai bune servicii cumpărătorilor, înregistrând cele mai mari mari scoruri de satisfacţie: 4,79 respectiv 4,78 din maximum 5. Pe de altă parte, magazinele online de modă, care de câţiva ani au cunoscut constant o creştere spectaculoasă, sunt cele care au investit cel mai mult în îmbunătăţirea experienţei de cumpărare, consemnând cea mai bună evoluţie a nivelului de satisfacţie, de la 4,04 la 4,18.
"În contextul unei competiţii strânse între magazinele online, aspectele legate de produse nu mai au o prioritate atât de mare pentru cumpărători, aceştia fiind conştienţi că pot găsi produsul dorit în multe magazine", transmit autorii studiului.
Pe de altă parte, 40% dintre utilizatori sunt sensibili la calitatea site-ului şi uşurinţa în utilizare şi 50% ţin cont de calitatea serviciilor suplimentare, precum cele de suport, respectarea timpului de livrare indicat, informaţiile legate de stocuri sau promptitudinea în rezolvarea solicitărilor şi incidentelor.
"De asemenea, pe măsură ce piaţa creşte iar utilizatorii se obişnuiesc să cumpere online, apar noi comportamente şi cerinţe specifice, în funcţie de tipul de produs achiziţionat. În cazul cărţilor, clienţii apreciază recenziile, posibilitatea de rasfoire online şi detaliile complete despre produs. Aceşti clienţi vor compara frecvent magazinele şi vor schimba mai des furnizorii", se mai arată în comunicat.
În cazul achiziţiilor IT&C, în schimb, clienţii manifestă o mai mare loialitate si nu le place să schimbe prea des magazinul online. Sunt foarte sensibili la modificările de preţ şi corectitudinea promoţiilor. Ei sunt, de asemenea, puternic influenţaţi de prietenii experţi şi acordă o importanţă mai mare brandului magazinului online.
Deşi majoritatea cumpărătorilor apreciază facilităţile introduse de magazinele online şi vor continua să cumpere online, cei mai mulţi dintre ei s-au confruntat cel puţin o dată cu incidente legate de oferirea unor servicii de bază. Astfel, peste 20% dintre cumpărători au declarat că au întâmpinat probleme legate de stocuri, peste 60% au fost nemulţumiţi de calitatea serviciilor de asistenţă, iar 70% s-au confruntat cu depăşirea costurilor de livrare.
PayU România este un integrator de plăţi online din România, procesând peste 14 milioane de tranzacţii începând cu 2004.
Compania a încheiat parteneriate cu principalele bănci din ţara noastră: Banca Transilvania, BCRS, BRD GSG, Credit Europe Bank & Raiffeisen Bank. Printre cei peste 3 mii de clienţi care utilizează PayU, se numără Apa Nova Bucureşti, Avon, Carrefour, Christian Tour, Cosmote, Domo, eMag, E.ON, Fashion Days, GDF Suez, ING Asigurări de Viaţă, Orange, Paravion, Romtelecom şi UPC.
PayU România este parte a grupului PayU, care deserveşte peste 18 mii de clienţi din Africa, America de Sud, Asia şi Europa Centrală şi de Est. Grupul este deţinut de Naspers.