Pentru a fi competitivi şi a avea succes într-o lume în care digitalizarea este prezentă peste tot, companiile trebuie să se concentreze pe găsirea echilibrului între "valoare" şi "valori", adică între creşterea valorii businessului şi valorile în care cred clienţii şi angajaţii, precum şi aşteptările acestora - concluzionează raportul Accenture Technology Vision 2020.
Studiul, realizat anual de Accenture (NYSE: ACN) şi ajuns la a 20-a ediţie, previzionează principalele tendinţe tehnologice care vor redefini companiile în următorii trei ani.
83% dintre cei peste 6.000 de CEO şi directori de IT din toată lumea chestionaţi de Accenture pentru raportul Technology Vision 2020 îşi dau seama că tehnologia a devenit o parte componentă a existenţei umane. În acelaşi timp, 70% dintre cei 2.000 de consumatori participanţi în cadrul aceluiaşi studiu se aşteaptă ca relaţia lor cu tehnologia să devină şi mai strânsă în următorii trei ani. Cu toate acestea, se discută tot mai mult despre o reacţie împotriva tehnologiei.
Paul Daugherty, directorul de tehnologie şi inovaţie al Accenture, a declarat: "Sub impulsul tehnologiei, multe organizaţii au creat produse şi servicii digitale doar de dragul de a le avea, fără să ia în considerare consecinţele asupra oamenilor, a altor organizaţii şi a societăţii. Astfel că astăzi ne confruntăm cu o ciocnire tehnologică, determinată de tensiunea creată între aşteptările consumatorilor, potenţialul tehnologiei şi ambiţiile companiilor. Şi suntem într-un punct critic. Trebuie să facem trecerea de la gândirea de tipul "doar ca să" la "ai încredere pentru că" şi să reexaminăm modelele noastre fundamentale de business şi tehnologice, creând noi baze pentru competiţie şi creştere".
Accenture Technology Vision 2020 identifică cinci tendinţe cheie pe care companiile trebuie să le aibă în vedere în următorii trei ani pentru a contracara riscurile ciocnirii tehnologice şi a identifica noi forme de valoare în business, generate parţial de o relaţie mai strânsă cu stakeholderii: