Pandemia evidenţiază o discrepanţă de 86% în ceea ce priveşte maturitatea digitală între companiile care se concentrează pe formare, leadership şi sprijin cultural pentru angajaţii lor şi cei care nu fac acest lucru, potrivit unui studiu Accenture.
Angajaţii care lucrează de la distanţă reprezintă aproape două treimi (60%) din forţa de muncă. Cu toate acestea, mai puţin de jumătate dintre companii au politici de lucru la distanţă la nivelul întregii organizaţii, unul din trei angajaţi folosind propriul dispozitiv pentru muncă.
Raportul, intitulat "Honing Your Digital Edge", include un sondaj realizat pe un eşantion de 5.400 de angajaţi şi 12 CIO (Chief Information Officer) din nouă industrii şi 12 ţări. Potrivit acestuia 25% dintre angajaţi se confruntă periodic cu probleme în ceea ce priveşte tehnologiile de lucru la distanţă. Companiile identificate ca fiind fluente digital au o probabilitate de 5,4 ori mai mare să prognozeze o creştere ridicată a veniturilor în următorii trei ani, sunt considerate un loc de muncă foarte bun de către majoritatea angajaţilor (69%) şi conduc topurile de satisfacţie a clienţilor (68%).
Fluenţa digitală reprezintă măsura în care persoanele adoptă şi folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate şi mai eficiente. Companiile care pun accent pe fluenţă digitală au angajaţi mai activi şi conduc la capitolul inovaţie şi servicii pentru clienţi.
Pentru a ajuta companiile să ia măsuri care să le îmbunătăţească perspectiva şi viteza necesare supravieţuirii şi dezvoltării, raportul Accenture prezintă un cadru de lucru care integrează oportunităţile digitale ale unei organizaţii. Cele patru elemente de bază ale fluenţei digitale includ: Fundaţii digitale, Operaţiuni digitale, Leadership şi cultură digitală şi Coeficientul tehnologic al forţei de muncă.