Într-o lume tot mai digitalizată, reclamele plasate strategic în centrele comerciale au un impact vizual semnificativ. Publicitatea indoor în centrele comerciale rămâne una dintre cele mai eficiente metode de promovare pentru branduri. Studiul realizat în prima parte a acestui an de către Brand Management, liderul pieţei de indoor advertising din România, arată că 80% dintre vizitatori îşi amintesc că au văzut reclame în malluri, iar 62% dintre aceştia au achiziţionat produse ca urmare a expunerii la aceste reclame.
Deşi comerţul online îşi menţine creşterea, 62% dintre consumatori spun că au cumpărat produse în urma publicităţii din malluri. Generaţia X (68%) şi utilizatorii frecvenţi ai mallurilor (70%) sunt grupurile cele mai influenţate de aceste reclame. Studiul Brand Management arată, de asemenea, că publicitatea indoor este percepută ca fiind mai utilă decât alte forme de publicitate, cum ar fi televiziunea (25% vs. 15%) sau panourile stradale (22% vs. 14%).
"Mallurile reprezintă un spaţiu de promovare unic, unde consumatorii au oportunitatea de a interacţiona direct cu produsele şi brandurile, crescând astfel semnificativ şansele de conversie. Este un mediu preferat de generaţia X şi de utilizatorii frecvenţi, devenind un punct strategic de interacţiune între branduri şi public. Publicitatea indoor în aceste spaţii reprezintă un canal esenţial pentru marketeri, oferind expunere maximă şi influenţând în mod direct deciziile de cumpărare", a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management.
În ce priveşte preferinţele consumatorilor consumatorilor, online sau magazine fizice, 68% dintre participanţii la studiu preferă să viziteze un magazin fizic pentru a vedea produsul înainte de a-l achiziţiona online. Procentul este şi mai ridicat în rândul utilizatorilor frecvenţi (74%) şi al bărbaţilor (73%). 80% dintre respondenţi au afirmat ca îşi fac cumpărăturile alimentare din magazine fizice. Mai frecvent achiziţionate din magazine sunt şi îmbrăcămintea pentru bărbaţi (70%) şi accesoriile (67%).
În ce priveşte utilitatea publicităţii în malluri, 37% dintre respondenţi consideră că este foarte utilă.
Reclamele plasate strategic în centrele comerciale au un impact vizual semnificativ, 71% dintre consumatori recunosc că reclamele de brand sunt cele mai vizibile, urmate de oferte şi promoţii (65%) şi prezentări de produse (34%).
"Publicitatea indoor nu doar captează atenţia, ci şi modelează comportamentul de cumpărare. Într-un peisaj publicitar tot mai saturat, prezenţa reclamelor în malluri se remarcă prin memorabilitate şi capacitatea de a influenţa direct deciziile consumatorilor. Fie că vorbim despre branduri consacrate, lansări de produse sau campanii promoţionale, mallurile oferă companiilor o platformă unică pentru a-şi transmite mesajele într-un mod captivant şi eficient, cu impact imediat asupra publicului", a adăugat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management.
Studiul de piaţă al Brand Management a fost realizat de către Reveal Marketing Research şi s-a desfăşurat online, în perioada 10 - 19 mai 2024, pe un eşantion reprezentativ de peste 800 de respondenţi. Marja de eroare este de +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%, se transmite într-un comunicat la redacţie.