Marea majoritate a consumatorilor români care fac achiziţii cu cardul sunt angajaţi cu normă întreagă, după cum se declară 64% din respondenţi, fiind urmaţi - la o diferenţă considerabilă - de pensionari (8.4%) şi studenţi (7.1%), arată studiul "Românii şi plăţile cu cardul" realizat de Cognition, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei citate, principalele domenii în care activează această majoritate sunt cele ale serviciilor - IT&Comunicaţii (6%), Transport, Logistică sau Distribuţie (5.6%) sau Retail (5.4%) iar zona de vânzări este cea în care se regăsesc cei mai mulţi ca tip de activitate desfăşurată (13.8%), urmată de cea de logistică (8.1%) şi de cea de recrutare (6.7%).
Ca şi tipologie de consumatori, majoritatea (36.1%) sunt angajaţi cu preocupări în zona de parenting, urmaţi destul de îndeaproape de cei care sunt genul spontan şi care îşi asumă riscuri (28.5%) şi, pe locul 3 ca incidenţă, la egalitate cu 24.8% de nativii tech şi dependenţii de mobil.
Sunt predominant persoane care îşi permit cel mult o vacanţă pe an (53.4%), cei care alocă buget şi cheltuie cu cardul pentru a achiziţiona 2 vacanţe anuale fiind doar în procent de 33.4% în timp ce, din totalul consumatorilor care plătesc cu cardul din România, doar 6% planifică şi achiziţionează călătorii lunar.
Preferă să facă achiziţii cu cardul în magazine de bricolaj, electronice/electrocasnice, farmacii sau din zona fashion, în topul 5 al retailerilor unde consumatorii români plătesc cu cardul regăsindu-se Dedeman (41.2%), Altex (35.4%), Catena (28.6%), H&M (28.1) şi Jysk (18.7%).
Caută cele mai bune oferte, urmăresc publicitatea online & TV, sunt influenţaţi de reduceri sau extra-beneficii, vor produse de calitate şi branduri implicate social
Studiul derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plăţile cu cardul, consumatorii români caută să achiziţioneze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziţie, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul 3 al preferinţei (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienţi, ca principal factor determinant al achiziţiei, arată sursa citată.
Sunt interesaţi de achiziţii din domeniile cooking, entertainment şi healthcare, principalele cumpărături pe care le fac cu cardul fiind pentru gătit (63.8%), urmate de TV (61.9%), muzică (61.8), filme & cinema (58.2%), sănătate (57%) şi călătorii (55.8%).
Înainte de a face achiziţii cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informaţii despre produs, 55.5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care şi le doresc, în timp ce 50.4% consideră că îi defineşte cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46.8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40.3% sunt înrolaţi şi utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.
Consumatorii români sunt atenţi la condiţiile cumpărăturilor online şi au identificat ca principali factori care determină achiziţia online cu cardul: livrarea gratuită (67.6%), recenziile oferite de alţi consumatori (43.1%), reducerile şi voucherele (42.5%), politicile uşoare de retur (38%) şi posibilitatea de a acumula puncte de loialitate (35.9%).
Consumatorii din România caută branduri asumate, care comunică transparent şi sunt implicate în tot ce înseamnă mediul şi comunitatea. Preferă brandurile care au o personalitate care transmite siguranţă (73.5%), autenticitate (53.4%), inteligenţă (52.9%), inovare (47.8%) dar şi îndrăzneală (32%) şi îşi doresc ca brandurile să asculte feedback-ul primit (44.6%), să susţină furnizorii locali (43%) şi să fie responsabile social (41.3%).
În proporţie aproape egală, consumatorii români care fac achiziţii cu cardul urmăresc publicitatea TV (36,6%) şi cea online, livrată de motoarele de căutare (36.1%), locul 3 fiind ocupat de reclame primite prin e-mail sau direct mailing direct de la companii (30.7%), de abia după aceea urmând publicitatea din cadrul filmelor sau emisiunilor (25.3%) şi recomandarea directă de la familie sau prieteni (24.7%) în planificarea unor achiziţii, se mai arată în comunicat.