După un an 2021 în care companiile şi-au axat promovarea online pe campanii de Google Ads şi Social Media Ads, pentru anul 2022 brandurile sunt orientate către abordări integrate, arată un studiu al companiei de digital marketing Gun Media, realizat pe un eşantion de 100 de clienţi din portofoliul său.
În 2021, bugetele pe care companiile cuprinse în studiu le-au alocat pentru campaniile PPC au fost de aproximativ 2.5 mil euro, 57% mergând către campaniile de Google Ads şi 43% către Social Media Ads.
Tendinţele pentru 2022 rezultate din studiu indică faptul că brandurile vor avea o abordare mai complexă în promovare, optând pentru noi canale, şi vor pune mai mult accent pe crearea de conţinut personalizat, inclusiv pe platforme precum TikTok.
"Dacă în 2021 companiile s-au concentrat asupra unor campanii care să vizeze în principal creşterea vânzărilor, investind în campanii PPC, anul acesta orientarea firmelor este către abordări integrate ale campaniilor şi pe oferirea unor soluţii complexe de promovare, de la strategie, la audit, content marketing şi campanii PPC pe o varietate de platforme. Pentru a ne conforma tendinţelor, lucrăm constant la modul în care ne desfăşurăm activitatea în agenţie. Înainte eram organizaţi pe departamente specifice de Google Ads şi Social Media. Acum toţi specialiştii pot gestiona proiecte complexe cu o abordare macro a promovării, fără să se limiteze la anumite platforme" spune Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.
Creşterea şi diversificarea necesităţilor de promovare online a generat schimbări şi la nivelul Gun Media, compania desfăşurând, în 2021, procese ample de recrutare şi traininguri pentru uniformizarea modului de lucru şi consolidarea metodologiilor care şi-au dovedit eficienţa în timp. Anul trecut, agenţia aproape şi-a dublat numărul de angajaţi, ajungând în acest moment la 15 specialişti. Tot în 2021, Gun Media creat un departament de content dedicat, ca prim pas al dorinţei de a deveni o agenţie One Stop pentru servicii de marketing online.
"Totul a început în 2013 cu Ana şi Florin, agenţia numindu-se Hotspot Online. Focusul era exclusiv pe campanii de Google ADS. Eu începusem o altă mică agenţie de SEO şi content. Ulterior, s-au aliniat lucrurile şi am ajuns să fuzionăm, păstrând brandul Gun. Am început astfel să oferim o paletă variată de servicii precum PPC, Social Media şi SEO", spune Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.
Din 2017, din momentul fuziunii dintre Gun Media şi Hotspot Online, agenţia înregistrează creşteri anuale ale cifrei de afaceri de 25-30%. Creşterea susţinută reflectă atât dezvoltarea portofoliului de clienţi, dar şi a bugetelor gestionate de agenţie. În acest moment, agenţia deţine în portofoliul său clienţi atât din segmentul e-commerce, cât şi site-uri de prezentare.