Studiu Deloitte: Preţul, primul criteriu în alegerea maşinii

F.D.
Miscellanea / 23 februarie

Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România

Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România

Preţul este principalul criteriu de alegere a mărcii pentru următoarea maşină pentru consumatorii de pe pieţele dezvoltate, inclusiv Germania (55%), Japonia (58%) şi Statele Unite (59%), în timp ce calitatea produsului este pe primul loc pentru cei din India (65%) şi Asia de Sud-Est (62%), iar performanţa vehiculelor, pentru cumpărătorii din China (53%) şi Coreea de Sud (55%), conform Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study. În acelaşi timp, maşinile cu motoare pe combustie internă revin pe creştere în preferinţele consumatorilor din anumite pieţe, respectiv SUA (67%, de la 58% în 2023), Asia de Sud-Est (52%, de la 50%) sau Germania (49%, de la 45% 2023).

Cei care optează pentru o maşină electrică au drept argumente preţul mai redus cu alimentarea, în SUA (66%), Japonia (62%) sau Germania (50%), preocuparea pentru protecţia mediului şi costurile mai mici cu întreţinerea, în India (68%, respectiv 56%).

"Încetinirea ritmului de dezvoltare a vehiculelor electrice nu este încă foarte vizibilă în Europa, unde vânzările au înregistrat rate anuale semnificative de creştere, cel puţin pentru cele pe baterie şi modelele hibride (37%, respectiv 30% în 2023 faţă de 2022), potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile. Totuşi, în ultima lună a anului trecut am asistat la o temperare a ritmului, posibil influenţată de piaţa din Germania, unde se remarcă o inversare de trend către maşinile pe combustie internă. În România, vânzările de maşini electrice au urcat cu peste 50% în primele 11 luni din 2023, depăşind 10% cotă de piaţă, dar evoluţia este incertă, având în vedere înjumătăţirea subvenţiei acordate de stat pentru aceste autovehicule", a declarant Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

În privinţa maşinilor electrice pe baterie, participanţii la studiu sunt, în general, preocupaţi de timpul de încărcare, de autonomie, de preţ şi de eventualul cost cu schimbarea bateriei. În plus, în cazul acestor maşini, majoritatea consumatorilor participanţi la studiu sunt îngrijoraţi cu privire la impactul bateriilor asupra mediului - India (89%), Asia de Sud-Est (77%), Coreea (69%), China (66%), Germania (64%), SUA (62%), Japonia (57%) -, ceea ce indică jucătorilor din industrie că trebuie să implementeze practici durabile de utilizare şi reciclare a acestor componente.

De altfel, angajamentul unei mărci de autovehicule faţă de practicile durabile este important şi foarte important pentru consumatorii din India (56%), China (50%) şi Asia de Sud-Est (39%) şi oarecum important pentru cei din Japonia (54%), Coreea (41%), Germania (40%) sau SUA (36%).

În ceea ce priveşte disponibilitatea de a plăti pentru dotările cu tehnologie, care permit conectarea autovehiculului la anumite surse de informare, aceasta rămâne ridicată printre consumatorii din India (71%), China (60%) sau Asia de Sud-Est (55%) şi redusă pentru cei din Germania (20%), Japonia (23%) sau SUA (25%).

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. ...

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb