Studiu Deloitte: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientaţi spre viitor decât generaţiile anterioare

R.S.
Companii / 10 octombrie

Claudiu Ghiurluc si Ana Serban, Deloitte

Claudiu Ghiurluc si Ana Serban, Deloitte

Contrar părerii generale, tinerii din Generaţia Z sunt mai orientaţi spre viitor decât generaţiile anterioare, au un puternic simţ al responsabilităţii şi investesc în ei înşişi, potrivit studiului Deloitte "How does European Generation Z buy insurance?", realizat în nouă ţări europene, inclusiv România. Respondenţii din Generaţia Z (cu vârste cuprinse între 23 şi 27 de ani) au planuri de viitor în proporţie de 83%, iar 38% dintre ei îşi stabilesc obiective pentru cel puţin trei ani, în timp ce un procent egal, pentru o perioadă de unu până la trei ani. Aceştia sunt urmaţi de Millenniali (cu vârste cuprinse între 28 şi 42 de ani), dintre care 81% îşi planifică viitorul, şi de Generaţia X (cu vârste cuprinse între 43 şi 55 de ani), cu 71%, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Principalele preocupări ale Generaţiei Z din Europa sunt incapacitatea de a se întreţine pe ei înşişi şi familia şi că nu-şi vor permite să cumpere o proprietate, aspecte care evidenţiază un simţ al responsabilităţii pentru propriul viitor şi pentru cel al familiilor lor, explică studiul. Războiul este o altă sursă de îngrijorare, în special pentru bărbaţii din ţările est-europene, potrivit comunicatului.

Cei mai tineri dintre participanţii la studiu sunt mai interesaţi de propria bunăstare decât alte generaţii (Generaţia Z - 26%, Millenniali - 24%, Generaţia X - 22%). Ei caută în mod activ modalităţi de a se bucura de viaţă şi sunt mai dispuşi decât cei mai în vârstă să cheltuiască bani pentru îngrijirea personală şi pentru a avea acces la diverse experienţe (Generaţia Z - 28%, Millenniali - 22%, Generaţia X - 21%). Economisirea pentru pensie nu reprezintă o prioritate pentru ei, însă investesc în propria sănătate şi bunăstare (24%) şi în dobândirea de noi competenţe (18%).

Tinerii sunt pe aceeaşi lungime de undă cu alte grupe de vârstă când vine vorba de sentimentul de siguranţă pe care îl oferă banii (Generaţia Z - 33%, Millenniali - 32%, Generaţia X - 32%), dar sunt mai puţin preocupaţi de finanţele lor şi nu se consideră la fel de cumpătaţi ca alte generaţii (Generaţia Z - 24%, Millenniali - 26%, Generaţia X - 30%). Această atitudine poate fi explicată de condiţiile economice favorabile, care i-au făcut mai relaxaţi în ceea ce priveşte banii, arată studiul. Generaţia Z intră pe piaţă într-o perioadă în care şomajul este scăzut şi salariile sunt mari, ceea ce duce la o sensibilitate mai scăzută la preţuri, cel puţin când vine vorba de produse de asigurare, aşa cum sugerează răspunsurile lor, se menţionează în comunicat.

"În general, achiziţionarea de produse de asigurare este rezultatul eforturilor proactive de vânzare, mai degrabă decât al cererii spontane a consumatorilor, astfel că intermediarii precum agenţii, brokerii, băncile, agenţiile de turism sau dealerii auto reprezintă principalul canal de vânzare. Dar Generaţia Z vine deja cu provocări pentru companiile de asigurare, după cum arată studiul nostru. Canalele preferate de consumatori pentru achiziţia de produse de asigurare variază de la o generaţie la alta, reflectând schimbările din comportamentul lor. Astfel, Generaţia X apelează de obicei la un agent de asigurări de încredere pentru a cumpăra o asigurare, dar Generaţia Z preferă să folosească o varietate mai mare de canale, în funcţie de situaţie - internet, agenţi şi brokeri, aplicaţii mobile, sucursale fizice şi chiar asigurări încorporate în alte servicii (embedded insurance). De exemplu, cei mai tineri preferă canalele care nu necesită intermediari pentru a achiziţiona produse de asigurare simple, dar aleg canalele fizice pentru produse complexe, cum ar fi asigurările de viaţă, auto sau de locuinţe. Este doar un exemplu de concluzii foarte interesante pentru companiile de asigurări pe care le găsim în studiul nostru şi care ar trebui să le fie utile în definirea strategiei", a declarat Claudiu Ghiurluc, Partener Audit şi Servicii Conexe, Deloitte România, şi Lider al industriei de asigurări.

Studiul indică, de asemenea, că Generaţia Z utilizează numeroasele surse de informare la care are acces şi abordează orice subiect, inclusiv achiziţionarea de produse de asigurare, cu curiozitate, se documentează din mai multe surse şi compară ofertele înainte de a lua o decizie de cumpărare.

În contextul creşterii preţurilor locuinţelor şi a costului vieţii, mulţi tineri din Europa încă locuiesc cu părinţii. Dintre cei care s-au mutat din casele părinţilor, tinerii Gen Z din România se remarcă prin preferinţa puternică pentru achiziţionarea unei locuinţe, în detrimentul închirierii, similar celorlalte generaţii. O altă diferenţă evidenţiată de studiu este că România are o pondere considerabil mai mare decât media de tineri care îşi fac planuri de viitor (96%), dintre care 54% au obiective bine definite, faţă de 40%, media europeană, se precizează în comunicat.

"Deşi România are cea mai mare pondere de proprietari de locuinţe, chiar şi în rândul Generaţiei Z, interesul pentru produse de asigurare de locuinţe nu este mai mare decât în alte ţări, potrivit studiului nostru. Un altă concluzie interesantă evidenţiată de raport este că peste două treimi din tinerii Gen Z din România spun că nu au suficiente informaţii despre asigurări. Ei se informează în primul rând de pe site-urile companiilor de asigurări (35%) şi de pe site-urile terţilor (34%), precum şi de la membrii familiei (23%)", a declarat Ana Şerban, Director Soluţii de Actuariat şi de Asigurare, Deloitte România.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. vax albina, cred ca ati luato razna, marea lor majoritate traiesc cum se spune clipa, se angajeaza in general dupa 30 si de ani ,nu mai intemeiaza familii cea ce ar duce la resposabilitate ,care lipseste cu desavarsire,daca fac greseala si se angajeaza iti ia o groaza de timp sa te poti baza pe ei nici macar la program nu vin, multi din ei stau si la 30 de ani in grija parintilor, multi asi trimit proastele la produs si stau ca trintori pe curul lor, restu fac mici magarii furtisaguri talharii ,care le au cu ITul mai produc si cu capul uneori,cei din rural sunt mai responsabili ei sunt cei care se mai angajaza de mai tineri cei din urban 90 la suta sunt cum iam descris eu si stiu ce spun ,firmele de instalatii ofera salarii de peste 1000 de euro dar nu au de unde sa angajaze in afara de cei din afara oraselor si aia din ce in ce mai putin cum invata un pic de meserie o sterg afara, asta este generatia Z apropo marea lor majoritate sunt mai prosti ca parinti lor, deabia daca mai fac 9 clase de obicei copii trebuie sa fie mai inteligenti ca parintii sau bunicii dupa anii 2000 mii nu mai este valabil ,ei pun pe primul plan smecheria si descurcareala, ce sunt prosti ca parinti sau bunicii sa fie sclavi sa munceasca, pe astia ne bazam, mai toti nascutii dupa revolutie au un handicap,sunt handicapati, bagati banii in investitii ca, cu astia mai vedem noi pensii din parti imi pare rau ca trebuie so spun asa dur ,dar asta este adevarul,ia stricat actuala societate si politicieni care ne conduc prin exemplul dat, nu este neaparat vina generatiei din care vin, cat mai ales a societatii actuale si exemplul familial,sa speram ca macar de acum sa putem corecta ceva prin legi si politici adecvate dar este extrem de greu ,totusi sa nu disperam,o criza mai prelungita si inrautatirea situatiei in tarile din vest care sa mai echilibreze veniturile, ai va pune la treaba si pe cei din actuala generatie,sa speram ca va fi asa caci altfel ne va fi greu ca tara

    viitorul lor este telefonul , merg pe strada cu ochii in telefon , altceva nu stiu ,

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb