Studiu Deloitte: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientaţi spre viitor decât generaţiile anterioare

R.S.
Companii / 10 octombrie

Claudiu Ghiurluc si Ana Serban, Deloitte

Claudiu Ghiurluc si Ana Serban, Deloitte

Contrar părerii generale, tinerii din Generaţia Z sunt mai orientaţi spre viitor decât generaţiile anterioare, au un puternic simţ al responsabilităţii şi investesc în ei înşişi, potrivit studiului Deloitte "How does European Generation Z buy insurance?", realizat în nouă ţări europene, inclusiv România. Respondenţii din Generaţia Z (cu vârste cuprinse între 23 şi 27 de ani) au planuri de viitor în proporţie de 83%, iar 38% dintre ei îşi stabilesc obiective pentru cel puţin trei ani, în timp ce un procent egal, pentru o perioadă de unu până la trei ani. Aceştia sunt urmaţi de Millenniali (cu vârste cuprinse între 28 şi 42 de ani), dintre care 81% îşi planifică viitorul, şi de Generaţia X (cu vârste cuprinse între 43 şi 55 de ani), cu 71%, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Principalele preocupări ale Generaţiei Z din Europa sunt incapacitatea de a se întreţine pe ei înşişi şi familia şi că nu-şi vor permite să cumpere o proprietate, aspecte care evidenţiază un simţ al responsabilităţii pentru propriul viitor şi pentru cel al familiilor lor, explică studiul. Războiul este o altă sursă de îngrijorare, în special pentru bărbaţii din ţările est-europene, potrivit comunicatului.

Cei mai tineri dintre participanţii la studiu sunt mai interesaţi de propria bunăstare decât alte generaţii (Generaţia Z - 26%, Millenniali - 24%, Generaţia X - 22%). Ei caută în mod activ modalităţi de a se bucura de viaţă şi sunt mai dispuşi decât cei mai în vârstă să cheltuiască bani pentru îngrijirea personală şi pentru a avea acces la diverse experienţe (Generaţia Z - 28%, Millenniali - 22%, Generaţia X - 21%). Economisirea pentru pensie nu reprezintă o prioritate pentru ei, însă investesc în propria sănătate şi bunăstare (24%) şi în dobândirea de noi competenţe (18%).

Tinerii sunt pe aceeaşi lungime de undă cu alte grupe de vârstă când vine vorba de sentimentul de siguranţă pe care îl oferă banii (Generaţia Z - 33%, Millenniali - 32%, Generaţia X - 32%), dar sunt mai puţin preocupaţi de finanţele lor şi nu se consideră la fel de cumpătaţi ca alte generaţii (Generaţia Z - 24%, Millenniali - 26%, Generaţia X - 30%). Această atitudine poate fi explicată de condiţiile economice favorabile, care i-au făcut mai relaxaţi în ceea ce priveşte banii, arată studiul. Generaţia Z intră pe piaţă într-o perioadă în care şomajul este scăzut şi salariile sunt mari, ceea ce duce la o sensibilitate mai scăzută la preţuri, cel puţin când vine vorba de produse de asigurare, aşa cum sugerează răspunsurile lor, se menţionează în comunicat.

"În general, achiziţionarea de produse de asigurare este rezultatul eforturilor proactive de vânzare, mai degrabă decât al cererii spontane a consumatorilor, astfel că intermediarii precum agenţii, brokerii, băncile, agenţiile de turism sau dealerii auto reprezintă principalul canal de vânzare. Dar Generaţia Z vine deja cu provocări pentru companiile de asigurare, după cum arată studiul nostru. Canalele preferate de consumatori pentru achiziţia de produse de asigurare variază de la o generaţie la alta, reflectând schimbările din comportamentul lor. Astfel, Generaţia X apelează de obicei la un agent de asigurări de încredere pentru a cumpăra o asigurare, dar Generaţia Z preferă să folosească o varietate mai mare de canale, în funcţie de situaţie - internet, agenţi şi brokeri, aplicaţii mobile, sucursale fizice şi chiar asigurări încorporate în alte servicii (embedded insurance). De exemplu, cei mai tineri preferă canalele care nu necesită intermediari pentru a achiziţiona produse de asigurare simple, dar aleg canalele fizice pentru produse complexe, cum ar fi asigurările de viaţă, auto sau de locuinţe. Este doar un exemplu de concluzii foarte interesante pentru companiile de asigurări pe care le găsim în studiul nostru şi care ar trebui să le fie utile în definirea strategiei", a declarat Claudiu Ghiurluc, Partener Audit şi Servicii Conexe, Deloitte România, şi Lider al industriei de asigurări.

Studiul indică, de asemenea, că Generaţia Z utilizează numeroasele surse de informare la care are acces şi abordează orice subiect, inclusiv achiziţionarea de produse de asigurare, cu curiozitate, se documentează din mai multe surse şi compară ofertele înainte de a lua o decizie de cumpărare.

În contextul creşterii preţurilor locuinţelor şi a costului vieţii, mulţi tineri din Europa încă locuiesc cu părinţii. Dintre cei care s-au mutat din casele părinţilor, tinerii Gen Z din România se remarcă prin preferinţa puternică pentru achiziţionarea unei locuinţe, în detrimentul închirierii, similar celorlalte generaţii. O altă diferenţă evidenţiată de studiu este că România are o pondere considerabil mai mare decât media de tineri care îşi fac planuri de viitor (96%), dintre care 54% au obiective bine definite, faţă de 40%, media europeană, se precizează în comunicat.

"Deşi România are cea mai mare pondere de proprietari de locuinţe, chiar şi în rândul Generaţiei Z, interesul pentru produse de asigurare de locuinţe nu este mai mare decât în alte ţări, potrivit studiului nostru. Un altă concluzie interesantă evidenţiată de raport este că peste două treimi din tinerii Gen Z din România spun că nu au suficiente informaţii despre asigurări. Ei se informează în primul rând de pe site-urile companiilor de asigurări (35%) şi de pe site-urile terţilor (34%), precum şi de la membrii familiei (23%)", a declarat Ana Şerban, Director Soluţii de Actuariat şi de Asigurare, Deloitte România.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5521
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2944
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9517
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.9182

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb