EY România a realizat un studiu prin care a sondat opiniile mediului de business din România în privinţa inovaţiei şi a unui nou concept - Innovation-as-a-Service, care are scopul de a sprijini companiile în startul şi, ulterior, accelerarea capacităţilor lor de inovare şi completează cunoştinţele organizaţiilor în afaceri, tehnologie şi eficienţă operaţională, potrivit unui comunicat de presă.
Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, Chief Innovation Officer, EY România punctează că "Majoritatea respondenţilor a fost de părere că cea mai importantă dimensiune a inovaţiei asupra căruia trebuie acţionat este schimbarea / ajustarea modelului de business - 31,5%. Pe locul doi se găseşte inovaţia ca mod de optimizare a proceselor, cu 27,4%, iar pe al treilea loc respondenţii au decis că inovaţia este un ingredient important al culturii organizaţionale şi trebuie să primească o atenţie sporită - 21,9%. Peste 20% dintre cei chestionaţi au răspuns că inovaţia trebuie să se concentreze pe îmbunătăţirea şi crearea de noi produse."
Conform răspunsurilor a 49,2% dintre cei chestionaţi, pentru a avea o dezvoltare durabilă, România trebuie să se focuseze în primul rând pe inovaţia în educaţie, mai precis, în noi modele de învăţământ, noi materii, metodologii adaptate şi convergente trendurilor în digitalizare.