Românii comandă cel mai des de pe smartphone haine, produse de înfrumuseţare şi electronice, iar 82% dintre români aleg magazinul online în funcţie de postările întâlnite pe reţelele de socializare ale brandurilor, prietenilor şi influencerilor, sunt câteva dintre concluziile Barometrului european e-shoppers 2019 realizat de GfK pentru compania de curierat DPD Group.
Datele mai arată că 83% dintre românii care fac cumpărături pe internet postează feedback pe Facebook, Instagram sau YouTube despre ceea au cumpărat.
În medie, un român achiziţionează aproximativ 35 de produse într-un an, iar cel mai des comandă cu smartphone-ul produse fashion (37%), beauty (35%) şi electronice (33%).
Studiul privind comportamentul cumpărătorilor online mai arată că 77% dintre românii preferă să plătească cash, la livrare, în timp ce 33% dintre ei folosesc plata cu cardul, procent care, de altfel, creşte de la an la an.
Potrivit studiului, românii sunt campioni europeni atunci când vine vorba de influenţa Social Media asupra deciziei de a face cumpărături online, iar cea mai mare pondere o are Facebook (93%, media europeană fiind 85%), urmată de YouTube (78%, media europeană e 72%), Instagram (41%, la o medie europeană de 51%), LinkedIn (20%, media europeană 17%) şi Pinterest (19% - media europeană fiind 20%).
După achiziţie, 83% dintre cumpărătorii online români publică comentarii pe Social Media (media europeană fiind de 78%). Românii fac recomandări prietenilor, colegilor, rudelor (62%, faţă de 44% media europeană) şi comentează sau dau review-uri pe site-ul magazinului online şi pe paginile proprii de Facebook sau Instagram (44%, faţă de 49% cât este media europeană).
Datele mai arată că reclamele online au un impact foarte mare asupra 82% dintre e-shopperii din România. În topul eficienţei reclamelor se află cele din Social Media (44% faţă de 28% media europeană), din online - bannere (37%, media europeană fiind 25%), respectiv reclamele tradiţionale (TV, presă, outdoor) - 30% faţă de 18% media europeană.
Aproape patru români din cinci (78%) folosesc un smartphone atunci când fac cumpărături online (cu mult peste media europeană, care este de 64%), iar 90% preferă livrarea acasă (faţă de 86% media europeană), 27% la oficiul poştal (variantă preferată de doar 17% din europeni), 22% la birou (13% media europeană), în vreme ce 12% preferă să folosească livrarea la automate (variantă preferată de doar 4% dintre europeni).
"Constatăm o tendinţă a creşterii preferinţelor pentru alternativele la livrările acasă, pentru că în timpul zilei majoritatea celor care fac cumpărături online sunt la birou. O variantă din ce în ce mai populara este folosirea automatelor. Poţi merge oricând să ridici sau să trimiţi coletul şi costă mai puţin", a declara Karla Codrea, CEO DPD România.