În timp ce pandemia a dus la mai multă ingeniozitate în ceea ce priveşte conectarea, tehnologiile Edge şi 5G sunt considerate esenţiale pentru creşterea business-ului de un număr tot mai mare de lideri ai domeniului telecomunicaţiilor. 74% dintre directorii celor mai performante companii consideră că nu mai este suficient un parteneriat cu marii jucători din online pentru dezvoltarea serviciilor cloud, arată studiului "Sfârşitul serviciilor de comunicaţii aşa cum le cunoaştem", conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, mai bine de jumătate dintre respondenţi declară că pentru a putea avea control asupra viitorului companiei este nevoie să devină chiar business-urile lor platforme care includ astfel de servicii. Astfel, 59% consideră că trebuie să implementeze tehnologii AI şi de automatizare, iar 50% sunt de acord că trebuie să devină platforme cloud strategice, cu un divers ecosistem de parteneri. Cel mai recent studiu IBM - Institute for Business Value (IBV) a sondat opinia a 500 de CEO din domeniul telecomunicaţiilor, din 21 de ţări.
Cu toate că acest proces de adaptare la tehnologiile Edge 5G poate fi unul costisitor, 91% dintre liderii cei mai performanţi din acest top au spus că se aşteaptă să-şi îmbunătăţească perspectivele financiare în următorii cinci ani tocmai datorită acestor tehnologii. Spre comparaţie, doar 54% din restul respondenţilor cred acelaşi lucru.
Drept urmare, cursa pentru transformarea reţelelor de telecomunicaţii în platforme pe bază de soft continuă să se accelereze.
"O tendinţă globală este aceea că liderii caută să dezvolte platforme de cloud hibrid deschise care pot susţine un ecosistem de parteneri din ce în ce mai divers şi mai flexibil. Drept urmare, cei mai importanţi operatori telecom dezvoltă conectivitatea prin asigurarea unor platforme inovatoare, dedicate clienţilor". IBM este pe deplin dedicată să rămână alături de operatori, să-i susţină prin transformarea arhitecturii, ceea ce le va permite să joace un rol esenţial în revoluţionarea modului în care trăim şi ne conectăm în era 5G. Suntem bucuroşi să avem un parteneriat local cu inovatori din industrie, precum Orange Romania", a declarat Marta Branska-Rybicka, Country Leader, IBM Romania.
Automatizarea acestor reţele joacă un rol important în tot acest proces, iar 79% dintre liderii companiilor performante spun că aici trebuie inclus modul în care infrastructura funcţionează şi operează. În egală măsură este important ca jucătorii din telecom să aibă acces direct la aceste capacităţi de automatizare, în timp ce 61% consideră că ele ar trebui extinse şi către ecosistemele de parteneri.
"Pandemia ne-a demonstrat din nou că sectorul IT&C este unul strategic, având un rol crucial în susţinerea economiei digitale. Orange România, o companie care a fost mereu aproape de oameni şi de mediul de afaceri, furnizează de 24 de ani conectivitatea necesară pentru desfăşurarea activităţilor cotidiene, cu misiunea de a asigura cele mai înalte standarde. În plus, oferirea accesului consumatorilor la servicii performante şi soluţii şi tehnologii digitale inovatoare, necesare pentru susţinerea eficienţei business-urilor, a fost, de asemenea, mereu în topul priorităţilor companiei. Mă bucur să văd că studiul IBM evidenţiază şi mai mult beneficiile aduse de aceste noi tehnologii precum Data & AI, Cloud, Edge Computing sau 5G, care pot transforma într-o manieră pozitivă viitorul oamenilor şi al companiilor, astfel că suntem foarte încântaţi să avem IBM Romania alături de noi în călătoria noastră de transformare digitală!" - Liudmila Climoc, CEO Orange România.
În plus, un alt studiu IBV mai arată că 71% dintre operatorii de telecomunicaţii estimează că tehnologia cloud computing va deveni una care va sta la baza obţinerii de noi rezultate în următorii 2-3 ani, iar 61% cred acelaşi lucru despre 5G. În acest context, 60% dintre cei chestionaţi văd ca un lucru deosebit de important consolidarea securităţii şi confidenţialităţii datelor pentru clienţii lor.
O tendinţă la nivel global este aceea că liderii caută să dezvolte platforme cloud hibride deschise, capabile să susţină un ecosistem de parteneri tot mai divers şi mai flexibil. Astfel, cei mai importanţi operatori telecom dezvoltă conectivitatea prin asigurarea unor platforme de inovare, dedicate clienţilor.
IBM Research continuă să dezvolte noi programe pentru inovare în domeniul telecomunicaţiilor, cu rezultate concrete - precum anunţul recent privind lansarea primului cip de 2 nanometri din lume, care contribuie semnificativ la eficienţa şi performanţa oricăror dispozitive, de la staţiile de reţea 5G până la telefoane sau tablete (spre exemplu prin creşterea duratei de viaţă a bateriei de 4 ori).
IBM deserveşte prin ecosistemul IBM Cloud for Telco 42 de companii partenere de la nivel global. Prin astfel de soluţii, operatorii de telecomunicaţii pot să gestioneze sarcini de lucru la scară largă, inclusiv servicii legate de reţeaua de voce, date sau multi-media. În acelaşi timp accesul la un set larg de aplicaţii din industrie şi IOT (Internetul Lucrurilor), precum soluţia IBM Watson, este necesar pentru fluxuri de lucru inteligente.