Potrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING în 7 ţări, majoritatea proprietarilor de locuinţe din România (83% dintre cei chestionaţi) afirmă că au luat măsuri pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a locuinţelor în ultimii 3 ani, în special prin îmbunătăţirea izolaţiei termice şi reducerea consumului de energie al dispozitivelor, similar cu răspunsurile agregate în toate cele 7 ţări vizate (media generală), se arată într-un comunicat al ING, remis redacţiei. Doar 8% dintre proprietarii de locuinţe din România au afirmat că şi-au instalat panouri solare, mai puţin de jumătate faţă de media generală de 19%, conform sursei menţionate.
Pentru proprietarii de locuinţe care au luat măsuri de eficientizare energetică, economisirea costurilor cu energia a fost principalul motiv pentru care au făcut acest lucru (pentru 84% în România vs 78% media generală), în timp ce considerentele de sustenabilitate au reprezentat principalul motiv pentru 13% dintre românii întrebaţi, faţă de 20% la nivelul întregului studiu (media generală), relatează sursa menţionată.
Potrivit comunicatului, "Conştientizarea joacă un rol esenţial în procesul de tranziţie a societăţii către o economie verde, iar studiul ne arată că majoritatea românilor chestionaţi (6 din 10) consideră că acţiunile lor în calitate de consumatori pot avea un impact privind sustenabilitatea. Este un semnal pozitiv, în condiţiile în care opţiunile de achiziţie şi finanţare a soluţiilor eficiente energetic devin tot mai avantajoase şi mai diverse. La ING, de exemplu, sprijinim alegerile mai sustenabile ale clienţilor persoane fizice, prin credite ipotecare şi de nevoi personale (eco-loans) cu dobândă redusă pentru achiziţia de locuinţe sau produse prietenoase cu mediul: panouri solare şi fotovoltaice, maşini electrice sau hybrid plug-in." - Iulia Rusu, Retail Business Strategy Manager, ING Bank România
Studiul mai relevă că cele mai importante 3 criterii în determinarea preţului pe care românii care vor să-şi cumpere o locuinţă sunt dispuşi să-l plătească sunt, în ordinea relevanţei: proximitatea faţă de facilităţi (ex. magazine, şcoli, servicii medicale etc.), eficienţa energetică şi proximitatea faţă de mijloace de transport, arată datele comunicatului.