Românii alocă, în medie, între 11.700 euro şi 31.200 euro pentru cumpărarea unei maşini noi din clasele mică, medie şi SUV, potrivit datelor Jato Dynamics, în contextul în care vânzările de autoturisme noi au crescut.
Bugetul mediu pentru achiziţia unei maşini, aparţinând segmentelor de clasă mică, este de 11.700 euro, 20.750 euro iar în cazul segmentelor de clasă medie este de 23.000 - 31.200 euro pentru toate clasele de SUV-uri.
Mirela Grigore, director de marketing în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape, a declarat: "Cumpărătorul român se aliniază la tendinţele globale, iar achiziţia unei maşini noi nu mai ţine cont doar de bugetul disponibil, ci şi de un cost cât mai mic în utilizare şi de o valoare de revânzare cât mai mare. Vânzările crescute ale maşinilor eco, în detrimentul motorizărilor diesel, confirmă acest fapt".
Cumpărătorii au în vedere avantajele utilizării maşinilor hibrid pe termen mediu, raportându-se la costul total al deţinerii autoturismului.
Eduard Diaconu, director de Vânzări şi Reţea în cadrul Toyota România, precizeză: "Suplimentarea fondurilor programului Rabla Plus pentru persoane fizice şi juridice, în ultimele două luni, alimentează cererea tot mai mare pentru maşini hibride, plug-in hibride şi electrice, care au ajuns să deţină o pondere de 3,6% în primele şapte luni din 2019, faţă de doar 2,5% în acelaşi interval din 2018".
În primele şapte luni s-au vândut 3.541 maşini eco (hibride, plug-in hibride şi electrice), cu 60% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. În acelaşi interval, vânzările de autoturisme noi au crescut cu 11%, iar cele de maşini second hand au scăzut cu 5,9%.
"Creşterea venitului net anual pe cap de locuitor în 2018, până la valoarea de 5.083 de euro, a contribuit semnificativ la acest trend. Consumatorul român a început să înţeleagă mult mai bine avantajele achiziţiei unei maşini noi comparativ cu una rulată", spun autorii studiului.
Garanţia de producător, lipsa eventualelor "surprize" neplăcute, cât şi dorinţa de a fi primul utilizator al maşinii sunt elemente care determină tot mai mulţi români să achiziţioneze o maşină nouă.