Peste două treimi (69%) dintre cei care călătoresc cu avionul în timpul vacanţelor se conectează la reţele Wi-Fi nesigure, pentru a le spune celor dragi că au ajuns cu bine, în timp ce aproape jumătate dintre turişti (44%) sunt deja online atunci când părăsesc aeroportul, arată rezultatele unui studiu realizat de Kaspersky Lab.
Potrivit sursei citate, patru persoane din zece (39%) spun că se conectează la internet în principal pentru a descărca informaţiile legate de călătorie, iar problemele de serviciu reprezintă un factor important pentru 38% dintre cei chestionaţi.
De asemenea, circa o treime dintre respondenţi (34%) au declarat că se conectează la internet pentru a fi la curent cu noutăţile din social media, în timp ce o persoană din trei afirmă că e ceva instinctiv să intre online cât de repede posibil. Studiul Kaspersky Lab relevă, totodată, că 8 din 10 persoane (82%) s-au conectat la reţele Wi-Fi publice gratuite în aeroporturi, hoteluri, cafenele sau restaurante. În plus, jumătate (50%) uită că dispozitivele lor conectate sunt pline de informaţii personale şi "delicate".
Un procentaj de 18% dintre cei chestionaţi recunosc faptul că, în timpul unei călătorii, a fost victima unei acţiuni de infracţionalitate cibernetică, în comparaţie cu 6% dintre respondenţi, care s-au confruntat cu infracţiuni în viaţa reală.
Pe de altă parte, aproximativ jumătate dintre respondenţi spun că intra în contul de online banking (61%) şi fac cumpărături online (55%) prin intermediul unei reţele Wi-Fi atunci când se află în străinătate, potrivit Agerpres.
Nu în ultimul rând, o persoană din opt (13%) tinde să posteze mai mult pe reţelele sociale atunci când se află în afara ţării, iar o persoană din şapte (14%) spune că face mai multe cumpărături online cu cardul.
La cercetarea Kaspersky Lab au participat 11.850 de persoane din Europa, Rusia, America Latină, regiunea Asia Pacific şi SUA.
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, cu un portofoliu de peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii client.