Mai bine de jumătate dintre consumatorii români nu au încredere că promoţiile de Crăciun sunt reale, iar trei sferturi preferă să cumpere cadouri din hipermarketuri, arată un studiu efectuat de compania de market research 4Service Group România, relatează News.ro.
Totodată, doar 2 din 10 români sunt de părere că reducerile sau ofertele afişate de magazine sunt adevărate, în timp ce restul de 20% sunt de părere că veridicitatea lor depinde de la situaţie la situaţie. Studiul, efectuat la începutul lunii decembrie, s-a axat pe experienţa românilor la cumpărăturile de Crăciun.
În ceea ce priveşte tipul de cumpărături, 52% dintre cumpărături spun că vor căuta cadourile de Crăciun atât în magazinele fizice, cât şi în cele online. Pe locul doi se situează cei care preferă strict magazinele fizice, cu peste 43 de procente.
Muzica de Crăciun şi colindele au fost remarcate de numai 28% dintre cumpărători
Românii nu se grăbesc foarte tare nici când vine vorba de cumpărarea cadourilor în avans. 3 din 10 români aleg să se ducă la cumpărături după cadouri cu 1-2 săptămâni înainte, în timp de 28% dintre ei achiziţionează cadourile cu 2-3 săptămâni în avans. Aproape o treime aleg să meargă după cadouri cu doar câteva zile înaintea Crăciunului. Doar 1 din 10 români se organizează cu mai mult de o lună înainte. În medie, alegerea şi cumpărarea cadourilor durează între 1-3 zile, potrivit studiului.
Deşi clienţii au intrat în atmosfera de sărbători, nu acelaşi lucru se poate spune despre angajaţii magazinelor. Doar 18% dintre romani spun că angajaţii din retail îi tratează cu mai multă atenţie sau sunt mai politicoşi în această perioadă a anului.