Veniturile industriei turistice din ţara noastră s-au redus cu 16% în ultimii patru ani, până la aproximativ 1,5 miliarde de euro în 2011, potrivit unui recent studiu PwC România. Scăderea a fost cauzată în principal de reducerea numărului de turişti străini şi a cheltuielilor acestora, de la peste 750 de milioane euro în 2008 la mai puţin de 600 milioane euro în 2011.
Turiştii autohtoni şi-au redus de asemenea cheltuielile, însă scăderea a fost mai mică, de doar 11%, de la 1,01 miliarde euro la 900 milioane euro. În ultimii patru ani, rata medie anuală de creştere a industriei turistice locale a fost negativă, respectiv -5,7%.
Andrei Creţu, Manager, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România, unul dintre autorii studiului, a declarat: "Recesiunea a avut un impact sever asupra industriei turistice a ţărilor central şi est-europene, Polonia, Slovacia şi România fiind pieţele cele mai afectate. Recesiunea a redus veniturile disponibile ale consumatorilor, care s-au văzut astfel nevoiţi să-şi reducă cheltuielile pentru vacanţe. De departe, cel mai afectat segment de aceste schimbări în comportamentul consumatorilor a fost cel al vacanţelor în străinătate, turiştii români reducându-şi cheltuielile cu 30%, de la 460 de milioane euro în 2008 la 310 milioane euro în 2011".