Studiu: Trei din patru români, nemulţumiţi de reducerile de Black Friday

F.A.
Companii / 9 decembrie 2013

Peste 50% dintre români au făcut cumpărături de Black Friday în acest an, comparativ cu 31% în 2012, dar numai 26% dintre ei sunt mulţumiţi de reducerile aplicate, arată un studiu realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă, trimis astăzi redacţiei.

Peste 27% dintre cei care au făcut cumpărături cu această ocazie consideră că au beneficiat de o reducere cuprinsă între 10% şi 20%, iar 25% de un discount de 5-10%. Un procentaj de 40% dintre românii care au profitat de Black Friday se aşteptau, însă, ca reducerile aplicate să fie mai mari, de circa 40%-50%.

Cele mai cumpărate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele şi accesoriile PC (18%) şi electronicele (13%). Dintre cumpărători, 38 de procente au ales Emag, locurile 2 şi 3 fiind ocupate de Altex (12%) şi Flanco (11%).

Numărul mediu de produse achiziţionate de Black Friday a fost de 2,3, aproximativ egal cu cel de anul trecut (2,4), însă suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 de lei, faţă de 690 de lei în 2012, potrivit sursei citate.

27% dintre cumpărătorii anului 2013 au optat pentru produse între 100 şi 300 de lei, în timp ce 16% au cumpărat bunuri în valoare de 300-500 lei. Gama de preţuri 700-1.000 lei a a atras 11% dintre achizitori, la fel cu cele ce au depăşit valoarea de 2.000 de lei.

Un procentaj de 86% dintre cei care au făcut cumpărături în intervalul 22-30 noiembrie au afirmat că şi-ar fi dorit să cumpere mai multe produse cu ocazia reducerilor, însă nu au făcut-o deoarece fie reducerea nu li s-a părut atractivă (52%), fie nu au găsit în lista reducerilor produsul dorit (31%), mai arată studiul.

În acest an, magazinele au aplicat reducerile în două zile diferite: 22 şi 29 noiembrie, înregistrând 48,5%, respectiv 20% din cumpărători. Dintre aceştia, 65% au optat pentru achiziţii online, în timp ce 35% au cumpărat direct din magazin. 50% dintre respondenţi au declarat că au aşteptat special perioada reducerilor pentru a face achiziţiile dorite.

Potrivit studiului citat. dintre românii care au făcut cumpărături de Black Friday (50%), o treime consideră că reducerile aplicate cu această ocazie au fost cele mai mari din an, în timp ce 58% sunt de părere că fenomenul reprezintă doar o promovare agresivă pentru creşterea vânzărilor. De asemenea, 42% sunt de părere că reducerile au fost nesemnificative, iar 51% că reducerile au fost aplicate la produsele care nu se vând pe parcursul anului.

Per ansamblu, 3 din 5 români s-au declarat mulţumiţi de modalitatea în care a decurs procesul de achiziţie a produsului cumpărat, timpul de livrare fiind de asemenea apreciat de 70% dintre cumpărători.

Cei care au achiziţionat produse cu ocazia Black Friday sunt preponderent tineri de 25-34 de ani (28%), căsătoriţi (49%), cu educaţie medie (54%) şi un venit personal între 800 şi 1.400 de lei (29%).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9684
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7338
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3533
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0241
Gram de aur (XAU)Gram de aur409.9933

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb