Noua generaţie de cumpărători îşi doreşte ca inovaţiile tehnologice să ducă experienţa de shopping la următorul nivel;
81% din Gen Z şi & Millennials se aşteaptă ca Realitatea Augmentată să îmbunătăţească cumpărăturile făcute direct în magazin;
65% din ei spun că personalizarea ofertei este cheia intenţiei lor de cumpărare.
Datele din raportul "The Future of Retail" dezvăluie modul în care comercianţii vor trebui să îşi adapteze oferta pentru a câştiga cumpărători în viitor. Odată cu cele mai recente inovaţii tehnologice, AI, AR şi roboţii vor domina cel mai probabil experienţa de cumpărare din magazine şi online, cu servicii precum Klarna, care deja integrează personalizări AI în produsele sale.
Klarna a vorbit cu peste 5.000 de consumatori din 5 ţări şi a făcut echipă cu un expert în retail pentru a explora modul în care va evolua viitorul shopping-ului. Raportul "The Future of Retail" include, de asemenea, predicţii privind viitorul unora dintre principalii retaileri din lume şi al ChatGPT, chatbot-ul de inteligenţă artificială dezvoltat de OpenAI,
Studiul Klarna a examinat obiceiurile de cumpărare care vor exista peste 18 ani, atunci când membrii generaţiei Z vor atinge vârsta de 40 de ani şi, împreună cu milenialii, vor reprezenta principalii consumatori. Rezultatele dezvăluie predicţii cu privire la modul în care tehnologiile emergente vor influenţa experienţa de cumpărare.
În fruntea listei de dorinţe stă personalizarea ofertelor, 65% doresc ca experienţa de cumpărături să devină mai personalizată în viitor, iar 36% sunt siguri că va fi, atât în magazin, cât şi online.
Majoritatea celor care cumpără haine, nu le probează înainte să le cumpere: doar jumătate din respondenţi cred că vor continua să probeze hainele cum o fac în prezent (53%). În schimb, 48% îşi doresc să folosească cabine de probă virtuale, 28% realitatea augmentată, iar 23% se vor baza pe realitatea artificială pentru a-i sfătui ce haine li se potrivesc cel mai bine.
Pe lângă progresele tehnologice, viitorul planetei şi creşterea economiei circulare sunt, de asemenea, printre priorităţile consumatorilor.
Generaţiile mai tinere sunt de acord că economia circulară ar trebui să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături şi că moda trebuie să devină mai orientată spre sustenabilitate în viitor.