Produsele alimentare organice ocupă un loc din ce în ce mai mare pe rafturile de fructe şi legume din magazinele americane, dar au dificultăţi în a pătrunde pe cele de carne şi pâine, informează Bloomberg.
Potrivit datelor furnizate de Departamentul american al Agriculturii, vânzările de produse alimentare organice ale fermierilor către companiile de retail s-au ridicat la 5,5 miliarde de dolari în anul trecut, cu 72% mai mari decât în 2008, ultima dată când s-a derulat un sondaj similar în rândul fermierilor americani.
Până acum, vânzările s-au concentrat pe segmentul fructelor şi legumelor proaspete, precum şi pe cel al laptelui şi ouălor. Însă, pentru ca alimentele organice să se impună, trebuie să crească pe segmentul cerealelor şi cărnii, unde seminţele modificate genetic şi metodele de creştere a animalelor sunt greu de schimbat.
"Aceasta este o frontieră critică pentru alimentele organice. Cred că, puţin câte puţin, vom ajunge acolo, dar sunt unele zone unde creşterea va fi dificil de înregistrat", a declarat Catherine Badgley, profesor de ecologie la Universitatea din Michigan. În prezent, producătorii de carne şi cereale organice se străduiesc să-şi crească producţia, în condiţiile în care marii retaileri extind vânzările de produse sustenabile. Unul dintre motive este acela că producătorii de fructe şi legume proaspete nu se confruntă cu obstacolele pe care le au producătorii de carne şi cereale.
Sondajul USDA arată că suprafeţele de teren dedicate culturilor organice în SUA au scăzut în anul trecut până la 3,7 milioane acri (1,5 milioane hectare) de la 4,1 milioane acri în 2008, iar producţia rămâne concentrată pe ambele coaste ale SUA şi zona superioară a Midwest-ului.
În continuare, veniturile din agricultura organică reprezintă 2% din totalul celor obţinute de fermierii americani, potrivit USDA. Valoarea tuturor produselor alimentare organice este mai mică decât valoarea recoltei de porumb a statului Nebraska.
În ceea ce priveşte vânzările totale cu amănuntul de produse alimentare certificate ca fiind organice pe piaţa din SUA, acestea s-au ridicat la 35,9 miliarde de dolari, în creştere cu 11% comparativ cu 2013, şi reprezintă 5,1% din cheltuielile totale cu achiziţia de alimente în SUA. Vânzările de fructe şi legume au cea mai mare pondere, ajungând la 13 miliarde de dolari sau 36% din veniturile realizate de pe urma vânzărilor de produse organice şi 12% din vânzările întregului sector de retail.