Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a blocat încă două săptămâni activitatea sucursalei din Baia Mare a Broker Cluj (BRK), începând din 3 martie, timp în care societate este obligată să prezinte evidenţa conturilor clienţilor şi a activităţii acestora.
Comisia suspendase iniţial activitatea sucursalei din Baia Mare, din 16 februarie, pentru două săptămâni, după ce instituţia a descoperit că firma nu a păstrat evidenţele privind activitatea clienţilor, aşa cum prevedea legea.
Autorizaţia de funcţionare a brokerului şi tranzacţionarea acţiunilor casei de brokeraj au fost suspendate pe o perioadă de două săptămâni, la începutul lunii trecute, în urma unor nereguli descoperite la sucursala din Deva a companiei.
Neregulile se refereau la o fraudă estimată la câteva zeci de miliarde de lei vechi, săvârşită prin ridicarea unor sume de bani cu chitanţe false.
Comisia a solicitat societăţii de brokeraj să prezinte măsurile organizatorice şi operaţionale pe care le adoptă în vederea desfăşurării activităţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi să procedeze la efectuarea unui audit extern al activităţii desfăşurate în perioada 2006 - 2009 atât ca intermediar, cât şi ca emitent.