Afacerea Piatraonline a fost demarată în urmă cu 13 ani, "în momentul în care oamenii ştiau doar de borduri, deci granit şi lucrări publice", aşa cum povesteşte Mariana Constantinescu-Brădescu, managing partner al companiei, citată de New Money. Domnia sa spune că, în condiţiile în care, în acea perioadă, piatra mergea în mare parte către zona de lucrări publice, misiunea pe care o avea era să educe oamenii să apeleze la acest tip de produs şi în cazul investiţiilor private.
La momentul respectiv, preţurile din sector erau nejustificate, conform aprecierilor doamnei Brădescu. În domeniul imobiliar, de exemplu, terenuri care se vindeau cu peste 1.000 de euro/mp au scăzut la circa 400 de euro/mp, după spargerea bulei. Se crease, practic, un mediu speculativ care a caracterizat businessul românesc de după 1990.
Soţii Constantinescu şi-au adaptat afacerea la cerinţele pieţei. Ei spun că nu au intrat pe un teren chiar neatins de nimeni până atunci, întrucât exista un istoric al pieţei, în sensul că erau destule clădiri publice decorate cu marmură de Ruşchiţa sau cu travertin românesc.
Nevoia de a educa publicul a generat o campanie susţinută de marketing, diferenţa făcând-o travertinul, care, anul trecut, reprezenta aproximativ 55-60% din vânzările companiei. Piatraonline s-a orientat, iniţial, în special pe sistemul business to customer (B2C), lucrând direct cu persoane fizice, treptat orientându-se şi către business to business (B2B), livrând astfel produse către proiecte iniţiate de dezvoltatori. În perioada 2012-2013, oamenii au început să simtă valoarea pietrei, iar din 2017 unii dintre clienţi au trecut la un alt nivel şi au apelat la arhitecţi pentru zona de amenajări.
Piatraonline a început din zona de online, dar şi cu un magazin de circa 200 de metri pătraţi. În 2013, suprafaţa a crescut la 1.000 de metri pătraţi, după o investiţie de 300.000 de euro, investiţiile crescând, ulterior, cu încă 700.000 de euro, potrivit presei. Piatraonline a început să adauge valoare afacerilor sale după deschiderea unei linii de producţie în 2014, la sediul din Bucureşti.
În ultimii ani, franciza Piatraonline a fost cel mai mare proiect al companiei. Doamna Constantinescu-Brădescu ne-a precizat, anul trecut: "A fost un proiect foarte interesant, dar istovitor, pentru că trebuie să analizezi fiecare acţiune pe care o faci şi să înţelegi de ce o faci, în ce interval, cum transformi afacerea într-o regulă.
Avem manuale interne cu procese, cu regulamente, lucrăm doar în softuri etc. Pregătirea unui proiect de franciză durează de obicei în jur de doi ani. Noi am început în luna iulie 2018 şi am ajuns la final în iarna lui 2018. Pentru mine este foarte important să funcţionăm într-o zonă foarte sigură şi să ştiu că funcţionăm pe reguli foarte clare. Şi atunci cand am zis că ceea ce se întâmplă aici se poate organiza şi fără noi, iar eu pot să stau la distanţă şi să lucrez la dezvoltarea business-ului, am considerat că este momentul potrivit pentru a lua în calcul şi proiectul franciza Piatraonline.
În primul rând am investit timp destul de mult, din punctul meu de vedere, iar acest lucru este cel mai important, pentru că a fost mult peste orice aşteptare din partea mea. Altfel, investiţia a constat în orele de consultanţă, know-how, softuri. Pe langă multe alte avantaje, noi oferim partenerilor cu care vom lucra un pachet de softuri, doar unul dintre acestea fiind acum valorificat la aproximativ 150.000 de euro - valoare de investiţie.
Din punctul meu de vedere, astăzi, ca să porneşti pe acest drum, să deschizi o afacere în domeniu, fără un milion de euro nu ai ce să faci. Neavând acel milion, ci doar o anumită sumă, noi oferim acest pachet cu aproximativ 250.000 de euro, cu tot know-how-ul, cu asistenţa echipei Piatraonline din spate".
De asemnea, compania a lansat, în premieră pentru piaţa de profil din întreaga lume, turul audio ghidat în showroom. Această funcţionalitate are rolul de a oferi suport vizitatorilor, prin explicaţii despre produsele expuse, şi completează cu informaţii utile decizia de cumpărare a fiecărui client şi nu numai. Întregul tur durează o oră, însă vizitatorii pot să aleagă secvenţele pe care îşi doresc să le asculte, în funcţie de zonele în care merg, atât în showroom-ul interior, cât şi în pavilion. De asemenea, există posibilitatea de a asculta recomandările doar pentru anumite produse.