SUPLIMENT RETAIL Divizia Comercială a De'Longhi Romania - creştere de 9% anul trecut faţă de 2021

Ziarul BURSA #Companii / 31 mai 2023

Divizia Comercială a De'Longhi Romania - creştere de 9% anul trecut faţă de 2021

(Interviu cu Massimo Paronitti, Country General Manager, De'Longhi Romania & Ungaria)

Divizia Comercială a De'Longhi Romania, responsabilă de vânzări pentru mărcile DeLonghi, Kenwood, Braun şi Nutribullet, a reuşit un record în 2022: +9% faţă de 2021, cel mai bun rezultat de la crearea acestei divizii, ne-a spus Massimo Paronitti, Country General Manager, De'Longhi Romania & Ungaria, în cadrul unui interviu. Printre altele, acesta ne-a declarat: "Am reuşit să rămânem lider pe segmentul espressoarelor, cu o cotă de piaţă valorică de 33%, şi ne-am îmbunătăţit cotele de piaţă pentru Braun şi Kenwood. Nutribullet a intrat mai recent în portofoliul nostru, dar are o evoluţie care ne bucură foarte mult, e un produs simplu, uşor de utilizat şi foarte performant, care câştigă treptat cotă de piaţă".

Reporter: Care a fost evoluţia activităţii companiei pe care o conduceti, în ultimul an, în contextul crizelor suprapuse, al inflatiei şi res­tricţiilor impuse de războiul din Ucraina?

Massimo Paronitti: Într-adevăr, întreaga piaţă s-a resimţit din cauza acestor evenimente care au crescut sentimentul incertitudinii consumatorilor şi au condus la o mai mare prudenţă în achiziţii, comparativ cu anii anteriori. Noi am reuşit, însă, să ne păstrăm tendinţa de creştere pe toate liniile noastre de produse, de la espressoare la electrocasnice pentru prepararea mâncării sau electrocasnice pentru casă, chiar şi pe segmentele în care piaţa a scăzut.

Reporter: Care sunt provocările domeniului în actualele condiţii macro-economice şi geo-politice?

Massimo Paronitti: Crearea şi consolidarea încrederii. Oamenii au nevoie să ştie că se pot baza pe produsele pe care le cumpără, că sunt nu doar produse premium, dar fiabile şi solide, dar şi că au acces la o reţea bine pusă la punct de service pentru orice probleme în­tâm­pinate. Pentru noi aceste aspecte sunt esenţiale. În plus, faptul că producem în România, că suntem un investitor cu tradiţie, reprezintă un plus când vorbim de încredere. Apoi, desigur, şi accesul la sisteme avantajoase de finanţare este un factor important în luarea deciziei de cumpărare pentru mulţi clienţi, în special pe segmentele premium, şi de aceea lucrăm strâns cu retailerii în magazinele cărora suntem prezenţi pentru a facilita achiziţia.

Reporter: Care a fost evoluţia cererii şi ce tendinţe sunt în piaţă?

Massimo Paronitti: Anul trecut, piaţa espressoarelor a scăzut puţin ca volum, cu 3%, dar a cres­cut în termeni de valoare, cu 8%. Asta înseamnă că pasionaţii de cafea au investit în produse mai performante, cu mai multe funcţii, capabile să reproducă şi acasă experienţa din cafenea. De altfel, ve­dem creşteri pe segmentul espre­ssoarelor automate, dar şi pe cel al espressoarelor manuale cu râşniţă încorporată - în portofoliul nostru, acestea din urmă au crescut valoric cu 58%. În ceea ce priveşte electrocasnicele pentru prepararea mâncării, piaţa a rămas relativ stabilă, cu performanţe similare celor din 2021.

Reporter: Cum vă împărţiţi activitatea între cele două tipuri de retail - online si offline?

Massimo Paronitti: Online-ul este în continuare foarte important pentru această piaţă şi, apropo de încredere, părerile altor consumatori sunt printre primele lucruri verificate înainte de achiziţie. Totuşi, după pandemie, lumea a început să revină în magazine, iar rolul consultanţilor de vânzări bine pregătiţi este foarte important. De aceea, noi derulăm constant programe cu partenerii noştri de retail, pentru a le arăta consilierilor de vânzări, într-o manieră practică şi foarte detaliată, modul de utilizare şi avantajele produselor noastre, iar rezultatul din magazine este foarte îmbucurător.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2022 şi care sunt rezultatele financiare din primul trimestru al lui 2023?

Massimo Paronitti: Divizia Comercială a De'Longhi Romania, res­ponsabilă de vânzări pentru mărcile DeLonghi, Kenwood, Braun şi Nutribullet, a reuşit un record în 2022: +9% faţă de 2021, cel mai bun rezultat de la crearea acestei divizii.

Am reuşit să rămânem lider pe segmentul espressoarelor, cu o cotă de piaţă valorică de 33%, şi ne-am îmbunătăţit cotele de piaţă pentru Braun şi Kenwood. Nutribullet a intrat mai recent în portofoliul nostru, dar are o evoluţie care ne bucură foarte mult, e un produs simplu, uşor de utilizat şi foarte performant, care câştigă treptat cotă de piaţă.

Reporter: Ce perspective are piaţa pe care activaţi?

Massimo Paronitti: Cel mai probabil, piaţa va rămâne relativ stabilă, cu mici scăderi în volume pe segmentul electrocasnicelor, dar cu o serie de creşteri valorice, menţinând trendul de anul trecut. Pe piaţa espressoarelor, noi ne aşteptăm să creştem în continuare, mai ales că am lansat anul acesta un espressor premium inovator, capabil să prepare, la o apăsare de buton, nu mai puţin de 50 de reţete de bază de cafea, calde, reci sau cold brew. Espressorul De'Longhi Eletta Explore se adresează unui public tot mai sofisticat, tot mai priceput şi mai pretenţios, care se bucură să experimenteze reţete variate pentru sine şi pentru cei dragi, care vrea să încerce şi băuturi cu diferite tipuri de lapte vegetal şi pentru care cafeaua se consumă la diferite ore ale zilei, în combinaţii inedite. Credem că va fi "hitul" verii în materie de espressoare, în special datorită reţetelor răcoritoare şi cocktailurilor pe bază de cafea pe care le poate oferi într-un mod simplu şi accesibil.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb