SUPLIMENT VOIAJOR "Anul acesta turistic a venit cu creşteri semnificative faţă de 2019"

Ziarul BURSA #Companii #Turism / 3 octombrie 2022

"Anul acesta turistic a venit cu creşteri semnificative faţă de 2019"

(Interviu cu Sorin Stoica, CEO Eturia)

Rezultatele înregistrate de Eturia în sezonul estival din acest an sunt cu mult peste cele din aceeaşi perioadă a anului pre-pandemic 2019, după cum ne-a spus Sorin Stoica, CEO-ul tour operatorului. Acesta ne-a precizat, în cadrul unui interviu: "Comparativ cu primele opt luni ale acelui an, pentru noi, 2022 a venit cu creşteri semnificative în fiecare lună în parte şi sperăm ca, la sfârşitul anului, să ne atingem obiectivul de creştere cu peste 50% faţă de 2019".

Reporter: După doi ani de pandemie, sezonul turistic 2022 s-a desfăşurat fără restricţii. Cum aţi încheiat acest sezon?

Sorin Stoica: Înainte să trec la rezultate, aş face două menţiuni foarte importante pentru noi, Eturia. Da, ne-am bucurat de mai multă libertate, dar în continuare, din cele peste 150 de destinaţii unde avem pachete de vacanţă, unde vorbim de un sejur turistic all-year-round, mai sunt ţări care impun anumite restricţii. Aceste ultime luni au venit pentru noi cu o cerere cu mult peste aşteptări, turiştii români au dorit să recupereze cei doi ani în care au renunţat total sau parţial la călătorii şi acest fenomen s-a resimţit foarte puternic în rezultatele înregistrate, care sunt cu mult peste aceeaşi perioadă a anului pre-pandemic 2019.

Reporter: Ce rezultate financiare aţi înregistrat în acest an şi ce estimări aveţi pentru întreg anul 2022?

Sorin Stoica: După cum menţionam şi mai sus, cel mai corect şi obiectiv este să ne raportăm la o perioada de normalitate, respectiv anul 2019. Comparativ cu primele opt luni ale acelui an, pentru noi, 2022 a venit cu creşteri semnificative în fiecare lună în parte şi sperăm ca, la sfârşitul anului, să ne atingem obiectivul de creştere cu peste 50% faţă de 2019.

Reporter: Ce strategie aţi abordat în timpul pandemiei ca să rămâneţi în piaţă şi să nu va pierdeţi clienţii?

Sorin Stoica: Cred că cel mai important lucru a fost să rămânem alături de clienţii noştri, să ii asigurăm că suntem o agenţie stabilă, de încredere şi dornică să depună toate eforturile necesare astfel încât vacanţele memorabile oferite de Eturia să devină din nou realitate în orice moment contextul pandemic o permite şi mai ales după această perioadă dificilă. Şi am reuşit prin charterele operate chiar în mijlocul pandemiei, care au purtat turiştii români în destinaţii ca Seychelles, Maldive, Kenya, Madeira sau Republica Dominicană. Tot în cazul turiştilor care au dorit să evadeze, dar să şi lucreze, am introdus sejururile cu durată extinsă de şedere, în destinaţii cu viteză bună de internet şi cu fus orar apropiat de al României, cum ar fi Zanzibar, Madeira, Seychelles sau Maldive.

Reporter: Ce oferte noi aţi adus în piaţă în această vară şi ce surprize aveţi pentru iarna care urmează?

Sorin Stoica: Ridicarea restricţiilor ne-a permis să avem plecări în toate colţurile lumii, de la SUA la Oceania, de la Africa la Asia, America de Sud sau Europa. Ne-am surprins turiştii cu zeci de pachete care le-au permis să ajungă în destinaţii complexe în formatul circuit cu însoţitor de grup sau într-un mod care le permite să se bucure de locuri îndepărtate de tipul Share a Trip, un concept de călătorie nou în România, gândit de Eturia special pentru cei care îşi doresc să descopere lumea, bucurându-se de plecări şi tarife garantate. În acestă vară, în luna iunie, am sărbătorit 15 ani de Eturia şi le-am oferit clienţilor noştri dornici de noi descoperiri posibilitatea de a alege dintre 15 destinaţii speciale, incluse în patru serii săptămânale de oferte. Luna iulie a venit cu o campanie Promo Asia în care am pariat pe destinaţiile nou deschise, ca în luna august să ne pregătim de festival, şi nu unul oarecare, ci un "Festival al vacanţelor exotice" pentru care am ales zece destinaţii interesante cu tarife speciale. Circuitele de grup cu însoţitor au încheiat vara, iar acum ne bucurăm de lunile de toamnă care ne permit vacanţe cu un cost foarte atractiv, în destinaţii ca Sri lanka, India, Seychelles, Costa Rica şi Panama, Kenya şi multe altele. Suntem pregătiţi şi pentru cei care vor să îşi planifice vacanţa de Crăciun, Revelion, chiar şi Paşte 2023.

Reporter: Cum vă descurcaţi cu forţa de muncă după ce, în ultimii doi ani, angajaţii în turism s-au reprofilat în majoritate?

Sorin Stoica: În acest moment, Eturia se află într-un moment de expansiune, atât din punct de vedere business, organizare, cât şi al personalului. Ne bucurăm să vedem că peste 60% din angajaţii noştri sunt alături de noi încă de la începuturi, din 2007, iar acest lucru vorbeşte despre o cultură organizaţională sănătoasă, stabilitate şi o grijă continuă pentru angajaţi.

Şi chiar dacă industria turismului a avut de suferit în urma pandemiei, suntem plăcut surprinşi să observăm că procesul de recrutare intens în care suntem aduce în compania noastră oameni valoroşi şi dornici să demonstreze că turismul este o industrie care a renăscut după pandemie.

Reporter: Cum a evoluat cererea din piaţă? Care sunt noile orientări de vacanţă ale turiştilor români?

Sorin Stoica: După cum am menţionat mai sus, cererea în acest moment este pe o pantă ascendentă, pentru care posibilităţile de ofertare, pe unele destinaţii, sunt limitate, mai ales că pandemia a redus cu mult personalul pentru zona de aviaţie, servicii hoteliere, transferuri. Turiştii români vor să exploreze, să descopere zone cât mai îndepărtate, să se bucure de sejururi oraş şi plajă, să ia contact cu mai multe atracţii în cadrul circuitelor de grup. Românii vor experienţe complexe şi acest lucru ne bucură foarte mult pentru că acest profil ne da ocazia să punem în practică ceea ce am făcut de peste 15 ani: să călătorim, să învăţăm şi să pregătim acele vacanţe memorabile în baza experienţei câştigate.

Reporter: Ce pericole se întrevăd pentru turism în contextul războiului de la graniţe?

Sorin Stoica: Pe 24 februarie 2022 am primit cu toţii şocul războiului din Ucraina. Au fost câteva săptămâni, din momentul izbucnirii conflictului, în care am resimţit o mică reticenţă în comportamentul de achiziţie, dar, pentru Eturia, alegerea destinaţiilor de vacanţă nu a fost atât de afectată de război. Destinaţiile către care merg clienţii noştri sunt în mare parte tradiţionale pentru noi, majoritatea îndepărtate, iar aici menţionez Maldive, Mexic, Kenya, Bali, Malaezia, Singapore,Thailanda, Australia, Tanzania, Peru, SUA.

Aş spune că efectele conflictului sunt cele la care trebuie să fim atenţi, pentru că vom avea parte de o perioada cu necunoscute.

Reporter: Cum sunt influenţate preţurile pachetelor turistice de inflaţie şi de creşterea dobânzilor şi a preţurilor carburanţilor şi utilităţilor?

Sorin Stoica: Aici sunt două aspecte de luat în calcul, raportul cerere-oferta care poate conduce la creşterea pachetelor şi factori de genul inflaţie, dobânzi, carburanţi şi energie. Desigur, ele se pot corobora şi duce chiar la dublarea preţurilor, dar, cu o planificare temeinică, o comunicare eficientă agenţie- client şi un comportament sănătos de business, putem să venim către clienţii noştri cu pachete accesibile şi destinaţii memorabile. Îi invit pe cei aflaţi în căutarea unei vacanţe să se aboneze la newslettere şi astfel să aibă access la oferte Last Minute sau campanii cu tarife speciale sau să îşi planifice vacanţele din timp.

Reporter: Analiştii prevăd o nouă criză financiară. Este pregătit sectorul turismului să o înfrunte? Dar compania pe care o reprezentaţi?

Sorin Stoica: Pandemia, criza din 2008, au fost nişte teste dificile pentru noi, iar acum, în 2022, pot spune că aceste perioade dificile ne-au adus un bagaj important de know-how, curaj şi abordări constructive. Cred că această arie de activitate poate să fie extrem de afectată, pentru unii jucători să fie un moment de cotitură, dar pentru unii poate să vină cu multe oportunităţi. Vedem cu toţii că pandemia a remodelat comportamentul de consum, oamenii renunţă la alte bunuri sau servicii faţă de cum au procedat în 2008. Aş vrea să pot afirmă cu siguranţă că turismul este pregătit de orice după pandemie, noi, Eturia, clar suntem.

Reporter: Ce perspective are turismul românesc?

Sorin Stoica: Turismul românesc urmăreşte fidel ce se întâmplă la nivel mondial şi, din fericire, cererea pentru vacanţe depăşeşte în România multe state din Europa după ridicarea restricţiilor. Un sondaj INS lansat de curând a arătat o creştere cu peste 25% a vacanţelor în România comparativ cu 2021 şi o creştere cu peste 27,6% a turiştilor din România care au ales o destinaţie în afara graniţelor ţării, cu peste 1,8 milioane mai mult decât în 2021.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb