Scandalul din cadrul Ministerului Transporturilor şi Autorităţii Rutiere Române continuă în ciuda faptului că există un raport al Corpului de Control cu privire la anumite fapte semnalate de ziarul BURSA, document care încă nu a primit aprobarea ministrului Cătălin Drulă pentru a fi înaintat organelor de cercetare penală.
Conform unor surse din interiorul ARR, secretarul de stat Gabor Sandor a iniţiat un proiect de ordin de ministru menit să modifice Ordinul 1214/2015 privind pregătirea şi atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, proiect care nu a obţinut avizul necesar din partea Direcţiei de Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Deoarece funcţionarii ministerului au refuzat să îi avizeze propunerile de modificare, secretarul de stat s-a îndreptat cu proiectul către Autoritatea Rutieră Română, unde s-a lovit însă de avizul negativ al Direcţiei Juridice, aviz care, la prima vedere, pune capăt dorinţei lui Sandor Gabor ca formarea profesională continuă să fie atributul exclusiv al centrelor private de formare profesionale, dintre care peste 45% aparţin structurii înfiinţată de acesta şi al cărui sediu principal este la Miercurea Ciuc.
"Sandor Gabor doreşte să facă o modificare legislativă care să îi fie benefică, dar cei de la Direcţia Transport Rutier nu au fost de acord cu acest lucru.
Aşa că s-a gândit să apeleze la Autoritatea Rutieră Română, la prietenul său - directorul general Mihai Alecu - cel care face obiectul raportului Corpului de Control întocmit de inspectorii din cadrul ministerului. Numai că Direcţia Juridică de la noi a refuzat să îi satisfacă dorinţa secretarului de stat", ne-au spus surse din cadrul ARR.
Angajaţii Autorităţii au precizat că sunt uimiţi de atitudinea directorului Mihai Alecu, care ar fi fost desemnat drept principal vinovat pentru ce se întâmplă în ARR în nota explicativă pe care Sandor Gabor i-a înaintat-o ministrului Cătălin Drulă, la solicitarea acestuia din urmă după primirea raportului Corpului de Control.
În avizul negativ dat de Direcţia Juridică din cadrul ARR se arată că proiectul de ordin de ministru nu poate fi avizat de instituţia respectivă, deoarece de reglementarea actelor privind pregătirea, atestarea şi examinarea profesională a personalului din transporturile rutiere este competentă să se ocupe doar Direcţia de Tranport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Mai mult, propunerea iniţiată de secretarul de stat Sandor Gabor încalcă prevederile legii 109/2014 în privinţa componenţei comisiilor de examinare, ale legii 24/2000, HG 625/1998 şi OG 27/2011, acte normative care stabilesc că numai Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii poate reglementa activitatea respectivă, precum şi modul în care sunt alcătuite comisiile de examinare, programul de lucru urmând a fi stabilit ulterior de către ARR, pe baza reglementărilor respective.
Proiectul avizat negativ se află pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului de Conducere a ARR care va avea loc luni, 16 august, începând cu ora 14:00.
Sursele citate din cadrul ARR speră că la şedinţa respectivă va participa şi directorul Mihai Alecu şi că acesta nu va mai fi întors din vacanţă, aşa cum s-a întâmplat la concursul organizat în 27 iulie. Angajaţii ARR susţin că înaintea acelui concurs, în 22 iulie, directorul general Mihai Alecu a plecat cu un avion privat în insula grecească Mykonos împreună cu Ionuţ Dorel Oprea de la firma Port Trans SRL. Deşi îşi luase concediu, el s-a întors rapid din vacanţă, deoarece ministrul Cătălin Drulă l-a anunţat că nu poate lipsi de la examenul organizat de ARR, mai susţin sursele citate.
Am încercat să aflăm şi opinia secretarului de stat Gabor Sandor despre cele de mai sus, dar domnia sa nu ne-a răspuns la întrebările trimise şi nici la apelurile telefonice.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.08.2021, 06:03)
si iata cum maretul drula incepe sa nu mai fie chiar asa de maret
frumoasele si concisele lui comunicari referitor la realizarile ministerului au fost invadate de probleme grave
daca la cfr alocarea locomotivelor performante firmelor private este "o normalitate", daca un conductor beat produce accident feroviar care suspenda activitatea trenurilor catre Constanta in plin sezon este o greseala care nu este o catasrofa
iata ca magariile de la ARR semnalate de presa trebuiesc intoarse pe toate fetele pentru a fi analizate de catre maretul ministru si doar dupa ne vom gandi la decizii
pana atunci vrem trenuri cu hidrogen
pana atunci mai desfiintam cate o structura din minister care deh, nu "da"bine , nu stim ce, etc
mai clamam ca mare realoizare un m de autostrad sau ceva de genul
etc
deci maretule drula se pare cu mai esti pe piedestalul oartoric de pana cuma dar incerci sa te tii bine!
si iata un alt domeniu "gestionat" ireprosabil de extraordinara coalitie care cu pasi mici, dar siguri, in frunte cu un delicvent minomr cu viziuni de crestere economica perpetua pe fondul inflatiei si cresterii galopante a datorie publice face "totul" ca sa fie maret
mai avem oare multe de indurat?
o plandemie combatuta cu "mita" de vaccinare si barnisme puerile care jignesc bunul simt elementar al oricarui locuitor din ac tara cu GIRUL bincuvantarii Cotrocenistului sas care de o buna bucata de vreme nu se mai vaccineaza, nu mai iese la rampa cu pieptul umflat dar aproba tot indreptandu-se maestuos catre un sfarsit de mandat in care va lasa in urma sa o tara in PARAGINA!
SI EL MANDRU VA SPUNE : da dar este paragina mea!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Emil în data de 12.08.2021, 10:07)
Un penal nu poate crea decât paragină pentru cei din jur.