Casa de modă italiană "Valentino" vrea să se listeze la Bursa din Milano, undeva după finele anului viitor, familia regală din Qatar care deţine acest brand intenţionând să vândă circa 25% din companie în cadrul unei oferte publice iniţiale, conform unor surse citate de Reuters.
Grupul, înfiinţat în 1960 de designerul Valentino Garavani, este deţinut în prezent de vehiculul investiţional Mayhoola din Qatar, care aparţine familei regale. Acesta a cumpărat "Valentino" în 2012, de la firma de private equity "Permira", pe aproximativ 700 de milioane de euro (829 de milioane de dolari).
Mayhoola a început să analizeze o posibilă listare a companiei italiene către finele lui 2015, însă a ezitat din cauza încetinirii creşterii pieţei modei de lux în 2016. Totodată, prin amânare, vehiculul investiţional din Qatar vrea să acorde timp directorului creativ al "Valentino", Pierpaolo Piccioli, să-şi pună amprenta pe brand. Sursele citate afirmă că Pierpaolo Piccioli vrea să fie unicul designer al casei de modă italiene, după ce colega sa Maria Grazia Chiuri a părăsit compania în 2016, plecând la LVMH.
Sursele mai spun că procesul de listare a "Valentino" nu a fost lansat încă, iar oferta publică va depinde de condiţiile de piaţă. Potrivit acestora, "Valentino" nu are în plan să îşi majoreze capitalul prin emiterea de acţiuni noi în cadrul ofertei publice.
"Mayhoola intenţionează să lanseze operaţiunea de listare pe motiv că vrea să se acrediteze în lumea finanţelor, ducând pe piaţă o companie aşteptată să câştige şi mai multă valoare odată ce va fi listată", spun sursele, adăugând că alte două branduri de lux din Italia, "Versace" şi "Furla", iau în considerare listarea, însă nu înaintea companiei "Valentino".
Anul trecut, directorul executiv al companiei italiene, Stefano Sassi, declara că "sunt prea multe turbulenţe ca să se gândească la o listare".
Raffaele Jerusalmi, directorul executiv al Bursei din Milano, declară: "Listările din 2018 vor fi numeroase. Aştept 20 de noi listări pe piaţa principală, anul viitor".
"Valentino" a refuzat să comenteze informaţia publicată de Reuters, la fel Mayhoola.
"Valentino" a avut vânzări de 1,1 miliarde de euro şi un profit de 206 milioane de euro în 2016. Directorul executiv al companiei, Stefano Sassi, declara, în luna iunie, că aşteaptă o creştere "cu două cifre" a vânzărilor anul acesta.
•
Industria de lux, care atinge 1,2 trilioane de euro, a dat semne de redresare anul acesta, după încetinirea vânzărilor în 2016.