Lanţul american de restaurante fast-food "McDonald's" Corp. a primit mai multe oferte pentru preluarea unităţilor sale din Hong Kong şi China, într-o tranzacţie a cărei valoare ar putea fi de aproximativ 3 miliarde de dolari, potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.
Acestea spun că lanţul american oferă un acord de franciză pe 20 de ani, dar a impus o serie de restricţii care au descurajat unele fonduri de investiţii să participe la procesul de vânzare. Totuşi, unele dintre aceste fonduri, precum Bain Capital, TPG Capital şi Carlyle Group, au rămas în cursă din dorinţa de a se asocia cu o serie de grupuri chineze, mai afirmă sursele.
Acestea adaugă că printre candidaţii care se pregătesc să lanseze o ofertă sau au înaintat deja una înainte de termenul limită fixat pentru ziua de luni se numără Beijing Tourism Group, Sanpower, ChemChina, Beijing Capital Agribusiness Group şi Green Tree Hospitality.
Conform Reuters, "McDonald's" a angajat banca americană "Morgan Stanley" să se ocupe de vânzarea a aproximativ 2.800 din restaurantele sale din China, Hong Kong şi Coreea de Sud. Potrivit surselor, vânzarea restaurantelor din Coreea de Sud se va derula separat şi nu se ştie dacă părţile menţionate şi-au manifestat interesul şi pentru acestea.
Restaurantele "McDonald's" din China şi Hong Kong au realizat un profit operaţional de aproximativ 200 de milioane de dolari şi ar putea fi vândute pentru o sumă de 15-16 ori mai mare decât rezultatul operaţional, adică aproximativ 3 miliarde de dolari, a mai spus o sursă.
Un purtător de cuvânt al McDonald's a declarat: "Am făcut progrese şi căutăm parteneri strategici pe termen lung cu relevanţă locală şi expertiză complementară, la care să se adauge o cunoaştere solidă a brandului McDonald's. Întrucât nu am luat încă o decizie, ar fi prematur să facem alte speculaţii".
"McDonald's" este al doilea mare lanţ de restaurante fast-food din China, după "YUM! Brands", care operează unităţile KFC şi Pizza Hut.