Retailerul german "Metro" AG analizează posibilitatea vânzării unui pachet majoritar de acţiuni la divizia sa din China către un ofertant local, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar.
Potrivit surselor, "Metro" este dispusă să vândă până la 80% din acţiunile diviziei din China dacă va primi o ofertă atractivă. Sursele adaugă că vânzarea ar putea demara în lunile februarie sau martie, după sărbătoarea Noului An chinezesc. Cât de mare va fi pachetul de acţiuni ce va fi vândut, depinde de ofertele primite, iar în tranzacţie ar putea fi incluse şi activele imobiliare ale "Metro" din China, au spus sursele, conform Agerpres.
"Există dorinţa de a monetiza un activ atractiv. Cu toate acestea, se pune întrebarea ce rămâne din «Metro» după vânzarea unor active interesante pentru creştere?", susţin analiştii de la "Sanford C. Bernstein" Ltd.
Afacerile din China ale Metro Cash & Carry cuprind 95 de magazine iar în exerciţiul financiar 2017-2018 au raportat venituri de 2,7 miliarde euro. Sursele citate de Bloomberg susţin că anul trecut "Metro" a desemnat băncile "Citigroup" Inc. şi "JPMorgan Chase & Co." pentru a efectua o evaluare a operaţiunilor sale din China, iar la finalul acestei evaluări grupul german a decis să cedeze controlul către un partener chinez.
Un purtător de cuvânt al "Metro" a precizat că grupul este într-un stadiu preliminar în evaluarea de noi parteneriate strategice pentru operaţiunile din China şi a contactat o serie de parteneri care consideră că îi vor extinde capacităţile. După ce va fi identificat un grup de parteneri interesaţi, compania va demara discuţiile cu privire la un posibil acord, a precizat purtătorul de cuvânt, care nu a dorit să avanseze un interval de timp concret.
În luna decembrie 2018, directorul "Metro", Olaf Koch, declara că grupul analizează şi posibilitatea vânzării operaţiunilor de retail, care au dificultăţi în a concura cu rivali precum "Aldi" şi "Lidl", adăugând că se aşteaptă să ajungă la un acord de vânzare în următoarele şase luni.
"Metro Group" este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.