Operatorii principali de telefonie din Franţa vor sta departe de orice scenarii de fuziune în următorii ani, deoarece piaţa se redresează, făcând eforturi de economisire prin combinaţii mai puţin necesare, au declarat, pentru Bloomberg, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, conform Agerpres.
Anul acesta, Free Mobile (Iliad) şi Bouygues Telecom şi-au majorat numărul de clienţi, în timp ce Orange a revenit pe creştere în Franţa, după opt ani de declin. În trimestrul doi din 2017, veniturile realizate de Orange în Franţa, principala sa piaţă, au crescut cu 0,5%, până la 4,45 miliarde de euro.
În timp ce grupul SFR este văzut ca o potenţială ţintă de preluare, operatorul nu este de vânzare, deoarece principalul proprietar, Altice, se concentrează pe implementarea planului de reducere a costurilor, care va fi finalizat până la mijlocul lui 2019, susţin sursele.
În anul 2012, intrarea Free Mobile (Iliad), al patrulea operator de pe piaţa franceză, a declanşat un război al preţurilor care a afectat Orange, fostul monopol France Telecom. În acest context, Orange a investit în reţelele sale de telefonie şi internet mobil pentru a se poziţiona ca lider de piaţă.
Eforturile Orange de a-şi reduce costurile prin achiziţionarea diviziei de telefonie a Bouygues au eşuat în 2016, lăsând piaţa împărţită între patru jucători: Orange, Bouygues, Altice şi Iliad. De atunci, deşi speculaţiile privind fuziunea au continuat, operatorii s-au concentrat pe noile servicii şi extinderea pe plan global.
Iliad încearcă să demareze servicii wireless în Italia, Orange lansează noul său serviciu bancar online, Orange Bank, şi se extinde în Africa, iar Altice îşi sporeşte prezenţa în America de Nord, după o ofertă publică iniţială a subsidiarei sale din SUA.
Reprezentanţii Guvernului francez şi ai companiilor Orange, Bouygues, Altice şi Iliad nu au dorit să comenteze în privinţa planurilor de consolidare din industria telecomunicaţiilor.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,338 milioane de clienţi la finele anului trecut.