Uniunea Europeană este pregătită să amendeze, în următoarele săptămâni, un grup de producători de centuri de siguranţă pentru autoturisme şi airbag-uri, conform unor surse apropiate situaţiei, informează autonews.com.
Decizia Comisiei Europene urmează unei anchete de şase ani, care a început cu raiduri derulate în iunie 2011.
Autoritatea europeană pentru concurenţă a refuzat să comenteze informaţia publicată de autonews.com.
La fel "Autoliv", cea mai importantă companie producătoare de airbag-uri şi centuri de siguranţă din lume, care a anunţat în 2011 că două dintre fabricile sale germane au fost vizate de raiduri.
Societatea a informat anul acesta, într-o notă transmisă autorităţii de reglementare, că a acumulat 8,3 milioane de euro în perioada încheiată în 30 septembrie pentru acoperirea unei părţi din eventualele cheltuieli generate de investigaţia Comisiei.
TRW Automotive, companie preluată de ZF Germania în 2016, a anunţat, în februarie 2015, că ancheta UE s-ar putea finaliza cu sancţiuni majore.
ZF a refuzat să facă vreo declaraţie cu privire la anchetă.
Sursele amintite, care nu au dat numele companiilor vizate de UE, susţin că mai multe societăţi japoneze din domeniu ar fi implicate în cartel.
Companiile care îşi recunosc vinovăţia în astfel de cazuri beneficiază de reducerea cu 10% a amenzilor, subliniază sursele.
Amintim că, luna trecută, Comisia Europeană a extins o investigaţie privind existenţa unui posibil cartel între principalii producători auto din Germania, efectuând inspecţii la sediile "Daimler" AG şi "Volkswagen" AG.
În iulie, oficialii europeni din domeniul concurenţei anunţau că investighează o presupusă înţelegere între principalii producători auto germani, după ce revista Der Spiegel anunţa că este posibil ca "Volkswagen", "BMW", "Audi" şi "Porsche" să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel şi altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.