Producătorul german de automobile Volkswagen AG poartă discuţii cu investitorii, urmărind să îi determine să investească în divizia sa de baterii, înainte de o posibilă ofertă publică iniţială parţială (IPO) a acesteia, spun surse citate de Reuters.
Conform acestora, ideea companiei este să atragă investitori înainte de IPO, astfel încât Volkswagen să poată vedea modul în care divizia - denumită PowerCo - ar putea fi evaluată într-o eventuală tranzacţie. În plus, Volkswagen lucrează cu firmele de consultanţă la o potenţială structură a tranzacţiei, spun sursele.
Volkswagen a refuzat să comenteze informaţiile publicate de Reuters.
Datorită sumelor pe care le-a obţinut din IPO-ul de succes al producătorului său de maşini sport Porsche, Volkswagen nu se simte sub presiune să strângă fonduri suplimentare pentru transformarea sa către zona electrificării, a spus una dintre surse.
În prima zi de tranzacţionare a Porsche, directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că producătorul auto ia în calcul să formeze parteneriate strategice în următorii 1-2 ani, ca un pas către o posibilă listare a operaţiunilor cu baterii PowerCo. Volkswagen a alocat 20 de miliarde de euro (21 de miliarde de dolari) pentru investiţii în afacerea sa cu baterii, divizia PowerCo gestionându-şi producţia de profil şi cercetarea, de la minerit la reciclare şi proiecte, inclusiv sisteme de stocare a energiei.
Fostul CEO Volkswagen, Herbert Diess, a propus ideea unei listări în luna mai anul trecut, ca mijloc de finanţare a planurilor de extindere a operaţiunilor cu baterii ale producătorului auto.
În septembrie, Volkswagen a anunţat un joint-venture între PowerCo şi grupul belgian de tehnologie a materialelor circulare Umicore pentru crearea unui lanţ de aprovizionare la scară largă în domeniul materialor durabile pentru baterii.
Parteneriatul va investi trei miliarde de euro în noi capacităţi de producţie, cu scopul de a fabrica materiale pentru baterii care să ajungă la două milioane de maşini complet electrice pe an, până la sfârşitul deceniului.
Amintim că, luna trecută, Uniunea Europeană a ajuns la un acord privind legea care interzice vânzările de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035, cu scopul accelerării trecerii la vehiculele electrice, dar şi pentru combaterea schimbărilor climatice.
Negociatorii din statele membre UE şi Parlamentul European - care trebuie să aprobe noua legislaţie -, precum şi Comisia Europeană, care elaborează noile legi, au convenit că producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, ceea ce va face imposibilă vânzarea noilor autoturisme pe benzină şi motorină în blocul comunitar.
Acordul prevede reducerea cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, faţă de nivelul din 2021, o ţintă mult mai ambiţioasă decât actualul obiectiv, care prevedea o diminuare cu 37,5%. Noile vehicule comerciale trebuie să realizeze reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035 şi cu 55% până în 2030.
În acest context, şeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, a anunţat că din 2033, acest brand va produce doar maşini electrice în Europa.
În trimestrul al treilea din 2022, grupul Volkswagen a obţinut un profit operaţional de 4,3 miliarde de euro, mai mare cu 64,5% faţă de acelaşi interval din 2021. Veniturile companiei au crescut la 70,7 miliarde de euro, de la 56,9 miliarde. Livrările de vehicule au sporit cu 10,6% faţă de anul trecut, la 2,2 milioane de unităţi, în timp ce producţia a crescut cu 41,1%, la 2,2 milioane de maşini.