Trei elevi cu vârsta între 13-15 ani de la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică, de la Şcoala Gimnazială Nicolae Labiş şi de la Liceul Teoretic Ion Barbu din Bucureşti au ocupat primele trei poziţii în clasamentul finalei naţionale a concursului european de educaţie financiară European Money Quiz organizat de Asociaţia Română a Băncilor (ARB), conform unui comunicat de presă.
Aproximativ 800 de elevi cu vârsta între 13-15 ani, din 65 de şcoli şi licee din România, au concurat la ediţia de anul acesta a concursului de educaţie financiară European Money Quiz, la care au participat peste 20 de ţări europene. Astfel, la ediţia a doua a finalei naţionale s-a înregistrat o creştere de 250% a numărului şcolilor şi liceelor înscrise în concurs, comparativ cu ediţia de anul trecut. În contextul pandemiei COVID-19 în care elevii nu au fost prezenţi la clase, procesul de participare a implicat completarea quiz-ului în regim individual.
Sergiu Oprescu, preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor, a declarat:"Ne dorim ca un număr cât mai mare de elevi să beneficieze de programe de educaţie financiară, aceasta fiind baza unei dezvoltări sănătoase a economiei. Considerăm că o soluţie pentru o mai bună integrare financiară este şi monitorizarea şi sprijinirea unui program european de creştere a nivelului de educaţie financiară. Astfel, piatra de temelie a acestei armonizări ar trebui să fie introducerea în curricula şcolară obligatorie a educaţiei financiare pentru toţi cetăţenii Uniunii Europene''. ARB premiază competenţa în materie de educaţie financiară în rândul elevilor. În urma competiţiei din acest an, care s-a desfăşurat în luna mai, câştigătorul locului I va primi un premiu în valoare de 3.267 lei brut (3.000 lei net), câştigătorul premiului II va beneficia de 2.155 lei brut (2.000 lei net) şi ocupantul locului III va primi un premiu în valoare de 1.044 lei brut (1.000 lei net).
European Money Quiz este o iniţiativă comună de alfabetizare financiară realizată de asociaţiile bancare din Europa, sub coordonarea Federaţiei Bancare Europene (FBE). În România, proiectul este implementat de Asociaţia Română a Băncilor, în calitate de membră a FBE, printr-un parteneriat educaţional cu Institutul Bancar Român (IBR). Asociaţia Română a Băncilor este implicată în procesul de elaborare a Strategiei Naţionale de Educaţie Financiară alături de autorităţile naţionale şi dezvoltă programe de educaţie financiară la nivel naţional. Dintre programele de educaţie financiară ale ARB menţionăm lansarea Manualului practic pentru utilizatorul de servicii financiare alături de Platforma de Educaţie Financiară şi programul Formare de Formatori "Educaţie şi Competenţă Bancară pentru profesori" prin care grupe de formatori specializaţi, cadre didactice din şcoli şi licee, sunt pregătite în scopul diseminării conceptelor financiar-bancare în rândul elevilor şi tinerilor. Până în prezent, peste 300 de formatori specializaţi au absolvit programul "Educaţie şi Competenţă Bancară pentru profesori".