Industria divertismentului consumă şi produce sute de miliarde de dolari. Companiile americane de media şi entertainment au cheltuit anul trecut 121 de miliarde de dolari pentru conţinut original, inclusiv filme şi programe TV, potrivit unei analize Variety Intelligence Platform. HBO al AT&T şi-a extins producţia de conţinut original cu până la 50%, ajungând la 150 de ore. Netflix a crescut cu peste 50% volumul de conţinut, faţă de 2018, cheltuind mai mult cu 3 miliarde de dolari, informează news.ro.Din totalul cheltuielilor pentru conţinut, cinci companii mari - AT&T, ViacomCBS, Netflix, Comcast şi Disney - au ajuns împreună la 87,4 miliarde de dolari. Disney a fost cea care a cheltuit cel mai mult pentru conţinut, cu aproximativ un sfert din total - 27,8 miliarde de dolari -, prin studiourile, reţelele şi serviciile SVOD. Comcast a cheltuit anul trecut 15,4 miliarde de dolari, ViacomCBS şi Netflix, câte 15 miliarde de dolari, AT&T, 14,2 miliarde de dolari, Amazon, 6,5 miliarde de dolari, Apple, 6 miliarde de dolari, Fox, 5,7 miliarde de dolari, şi Discovery, 4,6 miliarde de dolari. Sony Pictures, Facebook şi Lionsgate au cheltuit între 2 şi 3 miliarde de dolari. AMC Networks a cheltuit 1,1 miliarde de dolari, iar Google şi MGM, aproximativ 1 miliard de dolari. Aceste cifre nu includ costurile pentru licenţe de conţinut.
Amazon.com a anunţat că serviciul său de streaming Firwe TV a depăşit 40 de milioane de utilizatori activi la nivel global, păstrându-şi avansul faţă de rivalul său Roku, transmite Reuters. Roku a anunţat în luna noiembrie că are 32,3 milioane de conturi active. Dispozitivele de streaming cum sunt Apple TV, Chromecast şi Fire TV, care adună conţinut de pe diferite platforme de streaming, au devenit mai populare pe măsură ce mai mulţi oameni renunţă la televiziunea prin cablu. În 2014, Amazon a lansat Fire TV stick, care prezintă conţinut de la Netflix şi Hulu, printre alte platforme, şi transmite conţinut video direct de la televiziune. Noile date referitoare la numărul de utilizatori activi ai Fire TV reprezintă o creştere de 8%, de la 37 de milioane de utilizatori înregistrate de dispozitiv în septembrie.