Trenurile care ajung sau pleacă din Gara de Nord înregistrează luni întârzieri de sute de minute, pe fondul protestelor feroviarilor, informează news.ro.
Un tren Târgu Jiu - Bucureşti are o întârziere de trei ore. Două trenuri care urmau să plece din Gara de Nord către Aeroportul Henri Coandă, respectiv Constanţa înregistrează întârzieri de câte 150 de minute
Un tren Târgu Jiu - Bucureşti înregistrează o întârziere de aproape trei ore din cauza grevei spontane de la CFR, iar două trenuri care urmau să plece din Gara de Nord, către Aeroportul Henri Coandă, respectiv Constanţa, au întârzieri de câte 150 de minute fiecare.
Cea mai mare întârziere la sosirea în Gara de Nord o are un tren de la Târgu Jiu, cu 180 de minute, urmat de trei trenuri, din Constanţa, Ploieşti Sud şi Braşov, cu câte 130 de minute fiecare. Alte trenuri care vin din Constanţa, Budapesta, Craiova, Galaţi, Suceava au întârzieri cuprinse între 30 şi 70 de minute.
De asemenea, din cauza grevei, sunt afectate şi plecările unor trenuri din Gara de Nord. Astfel, întârzieri de câte 150 de minute le au un tren către Aeroportul Henri Coandă şi unul către Constanţa. Alte patru trenuri, care urmau să ajungă la Ruse, Suceava, Braşov, Aeroportul Henri Coandă, au întârzieri de 100 de minute fiecare. Întârzieri între 15 minute şi 50 de minute înregistrează şi trenuri către Ploieşti Sud, Iaşi, Aeroportul Henri Coandă, Piteşti, Craiova şi Constanţa.
CFR Călători a anunţat că luni a avut loc o acţiune a angajaţilor Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive (SCRL) Braşov şi CFR SA, fiind oprite trenuri pe raza regionalelor Bucureşti, Craiova, Galaţi şi Iaşi. CFR Călători a precizat că SCRL Braşov se află în insolvenţă, personalul acesteia fiind cu drepturile salariale la zi.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat, luni, despre greva spontană de la CFR, că toate companiile care ţin de transportul feroviar au nevoie de investiţii masive şi le-a cerut sindicatelor să respecte legea. Despre majorările cerute de angajaţii din sistem, Grindeanu a arătat că, dacă am mări cu 10% salariile în acest moment, doar cu rata inflaţiei, impactul este undeva la peste un miliard de lei, iar statutul feroviarului prevede o majorare şi mai mare de 40%. "Vă spun sincer, în acest moment nu există aceste resurse, a spus Grindeanu.