Symmetrica a raportat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de peste 150 milioane lei, mai mare cu circa 40% comparativ cu primele şase luni din 2023, avansul fiind susţinut de avansul cererii de produse pe segmentul lucrărilor de infrastructură apă/canal şi rutieră, dar şi de un interes crescut al clienţilor pentru pavajele din gama Select.
"Suntem încântaţi să raportăm o creştere substanţială în primul semestru al anului 2024, ceea ce subliniază succesul strategiei noastre de diversificare a portofoliului de produse şi de extindere a capacităţilor de producţie. Creşterea cererii pentru produsele noastre de infrastructură şi aprecierea produselor premium au avut un impact pozitiv. Suntem încrezători că vom continua acest trend pozitiv şi în a doua jumătate a anului", a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
În perioada ianuarie - iunie 2024, volumul total de produse livrate s-a majorat cu 30%, ajungând la 2,6 milioane mp/ml, faţă de 2 milioane mp/ml în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Un factor semnificativ care a influenţat pozitiv evoluţia afacerilor a fost creşterea cu 12% a vânzărilor de produse destinate infrastructurii de apă/canal şi a celei rutiere. În plus, cererea sporită pentru produsele premium din gama Select a stimulat creşterea business-ului, după un avans faţă de anul precedent în totalul vânzărilor.
Extinderea capacităţii de producţie a companiei în 2023 prin deschiderea primei fabrici din Sud-Estul ţării, la Ovidiu (Constanţa) şi extinderea unităţii din Prejmer (Braşov) au avut, de asemenea, un impact pozitiv semnificativ asupra business-ului companiei în acest an, efectele celor două investiţii cu o valoare cumulată de 14 milioane euro fiind resimţite pe deplin în prima parte a acestui an. Aceste suplimentări de producţie au permis companiei să răspundă mai eficient cererii crescute de pe piaţă, să acceseze noi proiecte şi să îmbunătăţească timpii de livrare.
Un alt element care a contribuit la avansul rulajului a fost creşterea preţului mediu pe mp/ml al produselor livrate, în contextul costurilor mai mari de producţie.
"Deşi am înregistrat progrese importante, nu putem ignora totuşi provocările semnificative cu care ne confruntăm. Problemele legate de încasări şi termenele mari de plată, în special din cauza întârzierilor la plată pentru lucrările finanţate de stat, au pus presiune asupra fluxului nostru de numerar. De asemenea, scăderea cererii pe segmentul rezidenţial a fost o altă provocare majoră, care şi-a pus amprenta asupra ritmului nostru de creştere", a adăugat Sebastian Bobu.
Symmetrica s-a dezvoltat constant şi organic în cei 30 de ani de activitate, extinzându-se la nivel naţional cu zece unităţi de producţie. În 2024, compania a anunţat o investiţie de aproape 50 de milioane de euro într-o nouă fabrică de pavaje şi dale din beton, cea mai mare din portofoliu şi din Sud-Estul Europei, proiect care confirmă ambiţiile de dezvoltare a Symmetrica la nivel regional.
Piaţa de pavele este dominată, în proporţie de peste 70%, de jucători locali, Symmetrica având cea mai mare capacitate de producţie şi acoperire geografica. Din totalul pieţei de profil, cca. 40% din volumele de produse sunt destinate proiectelor de infrastructură, iar 25% sunt alocate celor logistice şi industriale. Segmentul rezidenţial, inclusiv cel al magazinelor de materiale de construcţii şi DIY, constituie 35% din totalul vânzărilor de profil.