România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la procentul persoanelor care continuă să înveţe după finalizarea studiilor, conform unui comunicat remis redacţiei. Potrivit unui studiu Eurostat din anul 2020, doar 1% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 64 de ani urmaseră cursuri de dezvoltare personală sau profesională în ultimele patru săptămâni anterioare prelucrării datelor, de două ori mai puţin decât bulgarii şi de nouă ori sub media europeană.
Potrivit sursei citate, la polul opus, printre ţările europene unde există un interes crescut pentru educaţia continuă se numără Suedia (28.6%), Elveţia (27.6%) şi Finlanda (27.3%).
"Învăţarea continuă este un proces care are doar efecte benefice asupra stării noastre psihice şi, implicit, a creierului. Atunci când încercăm să învăţăm lucruri noi, creierul nostru se modifică nu doar la nivel de structură fiziologică, iar aici putem vorbi de crearea de noi conexiuni sinaptice, ci şi la nivelul stării psihice, acolo unde apar schimbări pozitive precum eliberarea de dopamină şi serotonină (hormonii fericirii), creşterea stimei de sine şi a motivaţiei şi îmbunătăţirea rezervei cognitive," afirmă Laura Crăciun, psiholog în cadrul Clinicii Neuroaxis.
Unele dintre cele mai mari companii din lume au reuşit să stimuleze implicarea în procesul de învăţare, atât a clienţilor cât şi a proprilor angajaţi, folosind operaţiuni gamificate.
"Prin intermediul operaţiunilor gamificate, Microsoft a reuşit să crească implicarea proprilor angajaţi de 3.5 ori. Un alt exemplu foarte bun de companie care foloseşte cu succes procese gamificate este Duolingo, aplicaţia de învăţare a limbilor străine care este folosită în prezent de peste 300 de milioane de utilizatori," afirmă Gabriela Carata, Product Manager mindclass.
În educaţie, gamificarea reprezintă aplicarea elementelor şi tehnicilor dintr-un joc (cum ar fi punctele acumulate, competiţia cu ceilalţi şi înregistrarea scorurilor) în diverse procese, cu scopul de a influenţa comportamentul consumatorilor, al angajaţilor sau al altor grupuri de persoane care participă la "joc", de a spori angajamentul în procesul educaţional şi, implicit, de a creşte nivelul de cunoştinţe acumulate.
Elemente comune ale gamificării:
• Progresul: adesea reprezentat de "insigne" care reprezintă realizări
• Bunuri virtuale: obiecte sau puteri speciale pe care jucătorii le pot obţine prin schimbul unui anumit tip de monedă virtuală
• Interacţiuni: pentru a încuraja munca în echipă şi crearea de reţele sociale
• Deblocarea conţinutului: motivează un utilizator să finalizeze un anumit nivel pentru a debloca conţinut suplimentar
• Constrângeri: termene limită care îi motivează pe oameni să acţioneze în anumite intervale de timp
Dezvoltată de High-Tech Systems & Software, în urma unei investiţii de 200.000 de euro, mindclass este o platformă de e-learning care promite să redea cursanţilor bucuria de a învăţa, folosind elemente de gamificare aplicate procesului educaţional, învăţare bazată pe scenarii de viaţă sau învăţare bazată pe storytelling, unde angajaţii pot să conducă intriga, utilizând totodată în modulele de învăţare tehnologii precum Inteligenţa Artificială, Realitate Augmentată şi Realitate Virtuală, subliniază sursa citată.
"Credem că oamenii învaţă cel mai bine îndrăznind să experimenteze. mindclass este o platformă care permite utilizatorului să testeze mai multe tactici de acumulare de cunoştinţe, utilizând tehnologii şi tipuri de redare a informaţiei dovedite ca dând cele mai bune rezultate în procesul de învăţare. Astfel, dincolo de componenta de gamificare, mindclass poate genera foarte uşor cursuri video integrate cu AI, punând la dispoziţia utilizatorilor un catalog de avataruri customizabile care verbalizează cursurile în peste 30 de limbi, inclusiv limba română. Toate materialele conţin şi subtitrări care însoţesc partea video în limba selectată, cursantul având astfel posibilitatea de a asculta şi, în acelaşi timp, de a vizualiza informaţia, având parte de un proces integrat de învăţare," adaugă Product Managerul mindclass.
Platforma mindclass se adresează atât companiilor cât şi mediului universitar, oferind totodată administratorilor informaţii importante despre parcurgerea conţinutului, în acelaşi timp lăsându-le acestora opţiunea de a verifica prin teste nivelul de cunoştinţe acumulate şi de a oferi atestate, certificate sau diplome cu semnătură digitală.
"Peste 22.000 de utilizatori din şase ţări folosesc deja mindclass, însă în perioada următoare ne dorim ca acest număr să crească accelerat, motiv pentru care vom promova platforma atât în toate cele 11 ţări în care htss este prezent cu produsele sale, precum şi pe alte pieţe în care ne pregătim să intrăm. Dincolo de obiectivele ce ţin de departamentele financiar şi business planning, ne mai dorim un lucru şi anume ca mindclass să-i ajute pe români să descopere un alt mod de a învăţa, acela născut din curiozitate sinceră şi nu din obligaţie, aşa cum am fost obişnuiţi prea mulţi dintre noi, pentru prea mult timp," completează Gabriela Carata, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.09.2022, 16:15)
De necrezut,
dupa marile realizari cu "Romania educata",
am crezut ca santem pe primul loc