Tarfin, agri-fintech-ul est-european specializat în furnizarea de soluţii avansate pentru sectorul agricol prin intermediul platformei sale digitale, anunţă planurile ambiţioase de afacere pentru anul 2024. Printr-o abordare axată pe acoperirea nevoilor critice ale fermierilor mici şi mijlocii, Tarfin continuă angajamentul de a sprijini fermierii din România, consolidându-şi poziţia de motor în dezvoltarea durabilă a sectorului agricol, conform unui comunicta remis redacţiei.
Conform comunicatului, cu o perspectivă ferm ancorată în susţinerea progresului agriculturii la nivel local, compania îşi asumă responsabilitatea de a furniza soluţii inovatoare personalizate, adaptate specific nevoilor şi provocărilor cu care se confruntă fermierii în prezent. Tarfin continuă să se implice activ în identificarea şi implementarea soluţiilor care aduc beneficii tangibile fermierilor, oferind instrumente şi servicii care răspund cu precizie cerinţelor diverse ale comunităţii agricole.
"În contextul actual, în care fermierii mici şi mijlocii se confruntă cu multiple provocări, una dintre cele mai presante nevoi este asigurarea unui capital de lucru constant pentru desfăşurarea operaţiunilor din cadrul fermelor. Cu o viziune axată sprijinirea dezvoltării constante a sectorului agricol autohton, ne-am angajat în acoperirea acestei nevoi esenţiale. Înţelegem că accesul la surse de finanţare reprezintă coloana vertebrală a activităţii agricole şi că întârzierile sau lipsurile pot afecta profund performanţa afacerilor agricole. Astfel, continuăm să dezvoltăm soluţii financiare flexibile, pentru a le oferi fermierilor un sprijin relevant în gestionarea eficientă şi corectă a resurselor financiare, facilitând accesul la un cadru propice pentru dezvoltarea agriculturii locale", afirmă Adina China-Birta, Director General Tarfin România.
Evoluţie, provocări şi perspective în agribusiness-ul românesc
Evaluând anul precedent, Tarfin a înregistrat o creştere accelerată de peste 35%, realizând vânzări de 85 de mii de tone de inputuri agricole atât în Turcia, cât şi România, consolidându-şi poziţia de lider. Vânzările au avut un impact pozitiv asupra productivităţii fermierilor din peste 5.600 de sate. Astfel, prin furnizarea de îngrăşăminte şi seminţe, Tarfin a revitalizat aproximativ 555 de mii de hectare de terenuri fertile. Cu 62 de mii de fermieri şi peste 1900 de distribuitori agricoli, Tarfin îşi propune în 2024 să extindă reţeaua naţională de parteneri şi distribuitori, pentru a democratiza accesul fermierilor la finanţare.
"Anul acesta ne-am propus să majorăm portofoliul de distribuitori cu 15% pentru a putea sprijini şi mai mult fermierii, prin intermediul parteneriatelor durabile. Iniţiativa vine în completarea eforturilor depuse încă de la înfiinţare, întrucât am atins performanţa de a colabora cu distribuitori de diverse dimensiuni, acoperind toate categoriile de inputuri agricole. În prezent, fermierii beneficiază de o mai mare diversitate şi adaptabilitate în obţinerea resurselor necesare pentru activitatea agricolă", a completat Adina China-Birta
Având în vedere dinamica şi vulnerabilitatea peisajului agricol românesc, precum şi contextul fluctuaţiilor economice actuale, este imperativă reglementarea imediată a aspectelor critice pentru a contracara consecinţele financiare adverse asupra producătorilor agricoli autohtoni. Întârzierea în acest proces ar putea conduce la incapacitatea producătorilor agricoli de a-şi onora obligaţiile contractuale, la supraîndatorare şi, în final, la încetarea activităţii agricole, aspecte care pot avea un impact social negativ.
Conştientizând provocările actuale cu care se confruntă industria, Tarfin îşi asumă un rol activ în sprijinirea lanţului valoric. Compania se angajează să ofere soluţii financiare inovatoare, astfel încât distribuitorii de inputuri agricole sau utilaje şi producătorii agricoli să poată gestiona presiunile economice şi să îşi menţină activitatea. Prin intermediul platformei sale digitale şi a parteneriatelor strategice, Tarfin oferă instrumente şi resurse moderne, adaptate pentru a răspunde nevoilor specifice ale fermierilor, contribuind la consolidarea rezilienţei în faţa riscurilor.
Tarfin accelerează digitalizarea lanţului valoric în agricultură
Pentru a întâmpina nevoile specifice ale retailerilor, Tarfin pregăteşte lansarea platformei Tarfin PRO în România, pentru a simplifica procesul de aprovizionare. Aplicaţia va oferi distribuitorilor posibilitatea de a-şi gestiona eficient capitalul, de a accesa produse noi şi de a-şi extinde afacerile. De asemenea, va facilita achiziţionarea rapidă de inputuri agricole, eliminând necesitatea numerarului sau a împrumuturilor bancare. Distribuitorii vor avea acces şi la un nou canal de distribuţie, întrucât vor putea să-şi vândă produsele direct prin platformă, cu opţiuni flexibile de plată. În acest mod, Tarfin contribuie la eficientizarea sectorului agricol şi creşte competitivitatea retailerilor.
Într-un cadru de anticipare a viitoarelor îmbunătăţiri tehnologice dedicate fermierilor, Tarfin lucrează la dezvoltarea unei soluţii pentru a aborda direct problemele actuale ale fermierilor. Aplicaţia Tarfin Mobile va viza implementarea unor soluţii pentru finanţarea instantanee şi va facilita compararea preţurilor de la distribuitori, astfel încât fermierii să adopte decizii informate, în cele mai avantajoase condiţii de plată. Tarfin Mobile îşi propune să aducă o nouă perspectivă asupra modului în care fermierii accesează şi gestionează resursele financiare, demonstrând angajamentul continuu al companiei faţă de adaptabilitate la dinamica economică şi rezultate remarcabile.
Tarfin rămâne un agri-fintech puternic ancorat în peisajul economic est-european, continuând să fie un motor al transformării digitale şi financiare în sectorul agricol, prin oferta de soluţii moderne şi eficiente care să sprijine fermierii în faţa provocărilor dinamice.
"În 2024, intensificăm eforturile de a ne perfecţiona tehnologiile, de a extinde echipa şi de a inova prin modelele de afaceri care au ca scop îmbunătăţirea continuă a lanţului de aprovizionare agricolă. Cu sprijinul investiţiilor semnificative, ne propunem să extindem şi mai departe acoperirea Tarfin în diverse regiuni geografice, concentrându-ne în mod special pe Europa de Est. Expansiunea noastră internaţională, care a debutat cu succes în România, a devenit un motor vital în ecosistemul fintech. După finalizarea unui an agricol complet în România, am atins peste 120 de puncte de vânzare la nivel naţional şi local. Următorul obiectiv este să extindem iniţiativele noastre, având în plan extinderea în Polonia. Prin parteneriate de succes, atât naţionale, cât şi internaţionale, ne propunem să accelerăm dezvoltarea sectorului agricol", declară Mehmet Memecan, fondator & CEO Tarfin.