Premierul Tăriceanu a declarat, ieri, că necesitatea emiterii unei legi speciale în cazul privatizării Automobile Craiova a provenit de la solicitarea Ford, singurul ofertant, de a achiziţiona o "societate curată". "Adoptarea unei legi speciale s-a realizat şi în cazul BCR, Sidex, filialele Electrica şi poate fi aplicată şi în acest caz. Cei de la Ford vor să preia o societate curată", a afirmat Tăriceanu.
Preşedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu, a declarat recent că a primit mandat din partea Guvernului de a negocia cu Ford conţinutul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova, pentru că pretenţiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se încadrează în cadrul legislativ actual.
Potrivit lui Vlădescu, reprezentanţii Ford nu au cerut facilităţi fiscale, însă vor să fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile către stat până la cele legate de răspunderea pentru maşinile produse de fostul proprietar, Daewoo, şi aflate încă în circulaţie.
"Dacă vom acorda ajutoare de stat, acestea se vor încadra cu siguranţă în schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeană", a afirmat Vlădescu, adăugând că preţul de cumpărarea nu a făcut încă obiectul negocierilor cu compania americană.
Secretarul de stat din Ministerul Finanţelor speră că legea va fi aprobată de Parlament în septembrie, pentru că "cei de la Ford nu sunt dispuşi să aştepte până în 2008".